מחקרים 13.04.2016

טדלפיל יומי לשיקום התפקוד הזקפתי לאחר כריתת ערמונית

ממחקר REACTT עולה כי טיפול מוקדם בטדלפיל יומי לאחר כריתת ערמונית רדיקלית עם שימור עצבי יכול להשיב את התפקוד הזקפתי הקדם הניתוחי לכרבע מהחולים

Man In Consultation, Dialogue (shutt

מחקר רב מרכזי מבוקר REACTT הראה כי טיפול בטדלפיל יומי
(Eli Lilly.Cialis (Tadalafil שמתחיל מוקדם לאחר כריתת ערמונית רדיקלית עם שימור עצבי דו צדדי בחולים עם סרטן ערמונית, תורם לשיקום מהיר יותר של התפקוד הזקפתי. במחקר המקורי השיקום הזקפתי הוגדר כהגעה לציון שווה או גבוה מ 22 באינדקס הבינלאומי של תפקוד זקפתי IIEF-EF International Index of Erectile Function. בניתוח פוסט הוק החוקרים ביקשו לבדוק את יעילות הטיפול בטדלפיל יומי על פי הגדרות שיקום זקפתי נוקשות יותר – חזרה לדרגת התפקוד הקדם ניתוחית. תוצאות הניתוח המעודכן פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Sexual Medicine.

במחקר REACTT נכללו 422 גברים בני פחות מ 68 שנים שאובחנו כלוקים באדנוקרצינומה של הערמונית. התפקוד הזקפתי הקדם ניתוחי של החולים עמד על 22 נקודות ומעלה. את הכריתה הרדיקלית החולים עברו ב 50 מרכזים רפואיים ברחבי אירופה וקנדה ולאחר הניתוח הוקצו אקראית לטיפול כפול סמיות בטדלפיל 5 מ"ג יומי למשך 9 חודשים (139 חולים), טדלפיל 20 מ"ג על פי הצורך (142 חולים) ואינבו (141 חולים). לאחר סיום הפאזה המחקרית החולים לא קיבלו כל טיפול במשך שישה שבועות ובהמשך קיבלו טיפול בטדלפיל יומי במשך שלושה חודשים אך הפעם בצורה גלויה. תוצאת הניתוח הראשית הוגדרה כשיעור החולים שחזרו אל תפקודם הזקפתי הקדם ניתוחי (22-25 או 26 ומעלה באינדקס התפקודי) בסיום הפאזה הראשונה של המחקר.

לפני הניתוח דירוג ה IIEF-EF של 92.4% מהחולים עמד על 26 ומעלה (בזרוע טדלפיל יומי 94.2% מהחולים, טדלפיל על פי הצורך 91.6% ובזרוע האינבו 91.5%), 7.4% מהחולים דירגו את תפקודם כ 22-25 נקודות בסולם ה IIEF-EF.
בסיום פאזת המחקר הראשונה 22.3% מהחולים שקיבלו טדלפיל יומי שבו אל תפקודים הקדם ניתוחי, לעומתם רק 11.3% מהחולים בזרוע טדלפיל על פי הצורך השיגו שיקום דומה ו 7.8% מהחולים בזרוע האינבו. מ 58 החולים ששבו אל תפקודם הזקפתי הבסיסי בסיום פאזת המחקר הראשונה רק לחולה אחד בקבוצת טדלפיל על פי הצורך היה דירוג IIEF-EF נמוך מ 26. לאחר פאזת המחקר השניה ההבדלים בין הזרועות לא נשמרו, ולאחר 3 חודשים של טיפול פתוח בטדלפיל יומי שיעור החולים ששיקמו את תפקודם הזקפתי באופן מלא כמעט והוכפל בכל שלוש הזרועות.

לסיכום, שינוי ההגדרות לנוקשות יותר לא שינה מהותית את מידת ההשפעה של טדלפיל יומי על שיקום התפקוד הזקפתי של חולים שעברו כריתה רדיקלית של הערמונית עם שימור עצבי דו צדדי. טדלפיל יומי מוקדם לאחר הניתוח משפר תפקוד זקפתי אך ההשפעה המטיבה לא נשמרת לאחר הפסקת הטיפול.

מקור:

J Sex Med. 2016 Apr;13(4):679-683. doi: 10.1016/j.jsxm.2016.01.022. Epub 2016 Mar 25.
Effects of Tadalafil Once-Daily or On-Demand vs Placebo on Return to Baseline Erectile Function After Bilateral Nerve-Sparing Radical Prostatectomy - Results from a Randomized Controlled Trial (REACTT).
Mulhall JP1, Brock G2, Oelke M3, Fode M4, Probst KA5, Henneges C6, d'Anzeo G7, Rossi A7, Büttner H8.

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  מעכבי PDE-5,  תפוקד זיקפתי,  סרטן ערמונית,  כריתת ערמונית רדיקלית,  שימור עצבי,  טדלפיל,  סיאליס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו