חוק ההסדרים 14.07.2016

רופאים וגנבים, האמנם?

01.07.2016 - התאריך הזה מאחורינו. מי היה מאמין שנחייה ונמשיך להפיק חשבוניות אחרי התאריך הזה

דיכאון וחרדה בקרב רופאים (צילום: אילוסטרציה)

אנדרלמוסיה- חברות ביטוח, קופות חולים, משרד האוצר, בתי החולים, הציבור ואנחנו - מי נגד מי ומי הבחורים הטובים בסיפור הזה.

תחתום כאן- אנחנו מקבלים המון דרישות,מכתבים,הסכמים, מחירונים והמכנה המשותף לכל אלה הוא חד צדדיות, ניצול הזדמנות,השתת עלויות,הפחתת תעריפים ודרישות לביטוחים ולשיפוי. אם תחתום נוכל להתחיל לעבוד.

וזהו? -  אז זהו שכנראה שזה עדיין לא הסוף...

הרפורמה הזו דורשת, מתחננת שניקח אוויר.

גם אם נעצום עיניים ונפקח אותם, היא לא תיעלם, לפחות לא בתקופה הקרובה.

הרבה פגישות ייעוץ קיימנו עם רופאים בתקופה האחרונה בנושא חוק ההסדרים. רופאים שמבקשים להבין יותר לעומק, להבין את ההשלכות של הרפורמה לגבי פעילותם,באופן אישי ובעיקר מתוך כוונה לנסות ולגבש דרכי פעולה.

אין כמעט פגישה אחת דומה לשנייה, אם בשל תחום ההתמחות,אם בשל תמהיל הפעילות או אופי הפרוצדורות ואם לאור העלות הכוללת- הישירה והעקיפה של הפרוצדורות הנבחרות.

אצל חלקם מדובר בפגיעה מהותית בהכנסות ואצל חלק אחר מדובר בפגיעה שהיא "נסבלת"

אז בכל זאת, מה כדאי וחשוב לדעת

  • החוק מקנה סמכות לשרים  לקבוע כי הרפורמה לא תחול על חברות ביטוח קטנות וקופות החולים הקטנות (מתחת לנתח שוק של 15%) . סמכות זו טרם הופעלה
  • החוק מקנה סמכות לשרים לקבוע כי מכסת הרופאים החריגים אשר יוכלו המשיך לפעול שלא תחת הסדר עם הקופה/חברת הביטוח תהיה גובהה יותר מאשר 50 רופאים. סמכות זו טרם הופעלה.
  • חוק ההסדרים עושה אבחנה בין פוליסת ביטוח חדשה ו/או מתחדשת (קולקטיב) לבין פוליסה "ישנה" אשר נרכשה לפני 01.02.2016. החוק למעשה לא חל על פוליסה ישנה ולמותר לציין כי מרבית פוליסות הבריאות כיום הנן ישנות.
  • כאשר אנחנו מעריכים שמטופל יאות לשאת בשכר המנתח באופן פרטי, יש לקחת בחשבון כי הוא לא יוכל לקבל טופס התחייבות עבור האכסניה ואז כבר מדובר בעלות גבוהה משמעותית.
    לפיכך, בבואנו לבנות חלופה כוללת פרטית ובעלות סבירה, כדאי לשקול אכסניה אטרקטיבית יותר
  • במרבית המקרים קופות החולים מציעות לנו תעריפים מאוד נמוכים. האם נכון לשקול לערוך הסכם חלקי, רק לגבי חלק מהפעולות, לגבש אסטרטגיה באשר לסוג הפעולות הנבחרות, האם לבחור באלו שבהן עלות האכסניה יקרה או שמא באלו שהן עיקר נפח הפעילות שלנו
  • פעולות עם עלות אכסניה יקרה ועם DRG גבוה, כדאי לשקול היכן הכי נכון לבצע אותן, היכן נקבל את התמורה הגבוהה ביותר
  • יש להניח כי ככל שהרפורמה תבחר להישאר כאן,הפוליסות החדשות יאיצו את נפחן בשוק. כדאי לבחון מי השחקנים החדשים במגרש הזה, כי בהחלט ייתכן שכללי המשחק בו משתנים.

אז חברים, הזיזו לנו את הגבינה

במידה רבה כעת, זה תלוי רק בנו.

ובאשר לכותרת הכי חשוב לזכור שרופאים אנחנו כן

הכותב, רו"ח ארז כהן ממשרד חגואל ושות' רואי חשבון המתמחה ברפואה עסקית-שירותי ראיית חשבון,ליווי פיננסי ופיתוח עסקי לרופאים.

מאמר זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בתכנו יעוץ או חוות-דעת.

נושאים קשורים:  חוק ההסדרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
19.07.2016, 18:30

לא הבנתי מה הקשר בין הכותרת לתוכן הכתבה.....

אנונימי/ת
19.07.2016, 21:51

הגיע הזמן שנשמור ,ומהר על הצרכים האמונה והכבוד שלנו כרופאים בכול תחום.