הבלוג של פיי 10.01.2017

התפתחות של מחלות לחסינות

FAYSBOOK – בלוג ב-MEDNET על העצמת מטופלים

mednet_Blog_banner500

לדוגמה: EBV CMV

%d7%97%d7%a1%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%97%d7%9c%d7%95%d7%aa

לחולים היום גישה ישירה לדו"חות המעבדה שלהם, והם מבקשים לעיתים הסברים לגבי ערכים שחורגים מהנורמה. בנוסף, כשהם חולים במחלה ווירלית ארוכה כמו EBV או CMV יש להם שאלות רבות על מידת הסיכון שלהם להדביק אחרים, על צפי ההחלמה ועל המצב החיסוני שלהם בעתיד.

CMV מהווה בעיה מיוחדת למטופלות המעוניינות להיכנס להיריון, או שהן כבר בהיריון. בדיקות הדם לנוגדנים יכולות להיות שליליות, יכולות להעיד על מחלה בעבר, או אם אין להן מזל – הן או בני הזוג שלהן חלו ב- CMV במשך ההיריון.

התרשים למעלה מתאים לרוב המחלות הווירליות: IGM שעולה ואח"כ יורד מראה את התגובה של הנוגדנים למחלה הנוכחית שנמשכת, ואילו ה IGG מראה תגובת זיכרון ארוכת טווח, לרוב עם חיסון תמידי.

הדגמה כיצד עובדת התגובה החיסונית תוך יצירת נוגדנים, מאפשרת לפציינטים להבין היכן הם עומדים מול מחלתם (וגם איך נראה המצב החיסוני שלהם), האם הם עדיין מדבקים, מדוע הם לא מחלימים מיידית (בהשוואה ל"שפעת רגילה") ואם יש להם חסינות לטווח ארוך. הדגמה זו עוזרת במיוחד לחולים הסובלים מ EBV או CMV ובמיוחד לחולות המפתחות CMV לפני או במשך ההריון.

זהו כלי ויזואלי נהדר לארגז הכלים שלך.

נושאים קשורים:  הבלוג של פיי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו