מחקרים 12.02.2017

יעילות הטיפול באנטרסטו במינון נמוך בהשוואה לטיפול באנלפריל במינון נמוך בחולי אי ספיקת לב מתקדמת

לפי ניתוח נתונים ממחקר PARADIGM-HF נמצא כי טיפול באנטרסטו (ENTRESTO), גם במינון מופחת, בחולי אי ספיקת לב מתקדמת שאינם מסוגלים לקבל טיפול במינון מלא, מוביל לירידה בסיכון לאשפוזים ולתמותה על רקע לבבי, בהשוואה לטיפול במינון מופחת של אנלפריל

אי ספיקת לב (אילוסטרציה)

במאמר שהתפרסם ב- European journal of heart failure, השתמשו החוקרים במידע שנאסף במסגרת מחקר PARADIGM-HF על מנת לבחון את ההשערה כי גם משתתפים שטופלו במינונים נמוכים יותר של אנטרסטו (ENTRESTO; sacubitril/valsartan) במהלך המחקר מסיבות שונות, יראו הפחתה בסיכון לאשפוזים על החמרת אי ספיקת לב, ולתמותה על רקע קרדיווסקולרי, בהשוואה למשתתפים שטופלו במינונים מופחתים של אנלפריל.

באמצעות ניתוח נתונים post-hoc, אופיינו משתתפים שטופלו במינון תרופתי מלא במהלך המחקר (אנטרסטו במינון 20 מ"ג, או אנלפריל במינון 10 מ"ג פעמיים ביום), ומשתתפים שנזקקו להפחתת מינון מסיבות שונות (ל- 100/50/0 מ"ג של אנטרסטו, או ל- 5/2.5/0 מ"ג של אנלפריל פעמיים ביום).

במהלך המחקר כ- 43% ממשתתפי קבוצת האנלפריל, וכ- 42% ממשתתפי קבוצת האנטרסטו נזקקו להפחתת מינון תרופתי. מאפייני המטופלים להם הופחת המינון היו דומים בשתי הקבוצות. הפחתת מינון בכל אחת מהקבוצות, נמצאה קשורה לעלייה בסיכון לאשפוז על רקע אי ספיקת לב, ולתמותה על רקע קרדיווסקולרי (HR 2.5, 95% CI, 2.2-2.7), עם זאת, עדיין נראתה הפחתה בסיכון הכולל לתוצאות אלו תחת טיפול באנטרסטו בהשוואה לאנלפריל, גם במינונים מופחתים (HR 0.80, 95% CI 0.70–0.93, P < 0.001).

החוקרים מסכמים, כי משתתפים במחקר PARDIGM-HF שנזקקו להפחתת המינון התרופתי, היו אלו המצויים מלכתחילה בסיכון גבוה יותר לאירועים קרדיווסקולרים, כאשר גיל מתקדם יותר, לחץ דם סיסטולי נמוך יותר, מחלה מתקדמת יותר מבחינה קלינית, ואי ספיקת כליות, נמצאו כולם כקשורים לצורך בהפחתת המינון. עם זאת, יתרון הטיפול באנטרסטו בהשוואה לאנלפריל, בכל הנוגע לאשפוזים ולתמותה על רקע לבבי, נשמר גם בקרב חולים אלו ותחת טיפול במינונים נמוכים יותר.

מקור:

Vardeny, O., Claggett, B., Packer, M., Zile, M.R., Rouleau, J., Swedberg, K., Teerlink, J.R., Desai, A.S., Lefkowitz, M., Shi, V. and McMurray, J.J., 2016. Efficacy of sacubitril/valsartan vs. enalapril at lower than target doses in heart failure with reduced ejection fraction: the PARADIGM‐HF trial. European journal of heart failure18(10), pp.1228-1234.

ערכה: ד"ר טל בקרמן יוסקוביץ

נושאים קשורים:  מחקרים,  אי ספיקת לב,  מעכבי מערכת רנין-אנגיוטנזין-אלדוסטרון,  מעכב נפריליסין,  אנטרסטו,  אנלפריל
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו