מחקרים 27.03.2017

טיפול טרום ניתוחי בחולות סרטן שד מוקדם עם ביטוי יתר של HER2, במשלב מבוסס פרג'טה (Pertuzumab) נמצא יעיל ובטוח

הוספת פרג'טה לטיפול הטרום ניתוחי המקובל הרספטין וכימותרפיה, במשלבים שחלקם כללו גם אנטרציקלינים, הדגימה שיעורי תגובה פתולוגית מלאה גבוהים משמעותית. תוצאות היעילות ארוכות הטווח של מחקר TRYPHAENA מחזקות את הקשר בין השגת תגובה פתולוגית מלאה ליעילות ארוכת טווח המתבטאת בהפחתת הסיכון לתמותה ולחזרת המחלה

מחקר CLEOPATRA הראה כי טיפול בקו ראשון בסרטן שד גרורתי חיובי ל-HER2 עם פרג'טה, הרספטין (Trastuzumab) וטקסוטר (Docetaxel) שיפר באופן מובהק את משך הזמן החציוני עד להתקדמות המחלה ל-18.7 חודשים (בהשוואה להרספטין וטקסוטר בלבד) והאריך את חיי המטופלות ב 15.7 חודשים, עם חציון הישרדות כוללת של 56.5 חודשים וללא פגיעה בפרופיל הבטיחות.

מחקר NeoSphere הדגים כי הוספת פרג'טה להרספטין וטקסוטר כטיפול טרום ניתוחי בחולות חיוביות ל-HER2 הכפילה בקירוב את שיעורי התגובה הפתולוגית המלאה בניתוח (tpCR).

תוצאות מחקר TRYPHAENA פורסמו לראשונה ב-2013 והראו כי הוספת פרג'טה להרספטין במשלבים שונים של כימותרפיה, שחלקם כללו גם אנטרציקלינים, הדגימה ערכי tpCR מהגבוהים ביותר שתועדו במחקרים קליניים פרוספקטיביים (54.7%-63.6%). כמו כן, שלושת המשלבים השונים שנבחנו הדגימו פרופיל בטיחות טוב עם שיעור נמוך של ירידה תסמינית במקטע הפליטה של חדר שמאל (LVEF).

מחקר TRYPHAENA הינו מחקר פאזה II, רב-מרכזי, גלוי, שמטרתו להעריך את היעילות והבטיחות הלבבית של טיפול בפרג'טה והרספטין עם משלב כימותרפי מקובל עם או ללא אנטרציקלינים, בסרטן שד חיובי ל HER2. המטופלות עברו רנדומיזציה ביחס 1:1:1 לאחד משלושת המשלבים הבאים:
זרוע 1: FECHP – DHPי(5-פלואורציל-אפירוביצין-ציקלופוספמיד עם הרספטין-פרג'טה ולאחריו טקסוטר-הרספטין-פרג'טה)
זרוע 2: FEC – DHPי(5-פלואורציל-אפירוביצין-ציקלופוספמיד ולאחריו טקסוטר-הרספטין-פרג'טה)
זרוע 3: DCHP (טקסוטר-קרבופלטין-הרספטין-פרג'טה)
לאחר השלמת הטיפול, המטופלות נותחו ולאחר מכן קיבלו טיפול בהרספטין להשלמת שנה.

בכנס SABCS האחרון הוצגו תוצאות היעילות והבטיחות ארוכות הטווח לאחר 5 שנות מעקב מאז הרנדומיזציה של המטופלת האחרונה. 225 מטופלות גויסו למחקר עם חציון מעקב של כ-60 חודשים. תוצאות היעילות לאחר 3 שנים היו דומות בכל שלושת זרועות המחקר שכללו משלב טיפולי עם פרג'טה ועמדו על 93-94% הישרדות כוללת (OS),י87-90% הישרדות ללא מחלה (DFS), ו- 87-89% הישרדות ללא התקדמות המחלה (PFS).

המחקר הדגים כי מטופלות אשר השיגו תגובה פתולוגית מלאה (tpCR – 128/208) השיגו הפחתה משמעותית של 73% בסיכון להתקדמות המחלה לאחר 3 שנים (HR=0.27, CI 0.11-0.64) לעומת מטופלות שלא השיגו תגובה פתולוגית מלאה.

בטיחות לבבית: ירידה תסמינית ב-LVEF במהלך תקופת המעקב, עם תסמיני אי-ספיקת לב דרגה 2 לפי NYHA נצפתה במטופלת אחת (1.3%) בזרוע 2, שכללה אנטרציקלין. ירידות של 10% מערך הבסיס של ה-LVEF לערכך הנמוך מ- 50%, תועדו בקרב חמש (7.1%) מטופלות בזרוע 1, חמש (6.7%) מטופלות בזרוע 2 וחמש (6.8%) מטופלות בזרוע 3.

לסיכום, מחקר TRYPHAENA הדגים כי הוספת פרג'טה לטיפול הטרום ניתוחי המקובל משיגה שיעורים גבוהים של הישרדות כוללת ושיעורי הישרדות ללא מחלה לאחר 3 שנים, תוצאות דומות נצפו בשלושת זרועות המחקר השונות.
בנוסף, תוצאות מחקר מספקות מידע נוסף ומחזקות את הקשר בין השגת תגובה פתולוגית מלאה ( tpCR) למדדי יעילות ארוכת טווח בחולות סרטן שד חיובי ל- HER2, בדומה לתוצאות שנצפו במטה אליזה של Cortazarי(CTNeoBC).

זהו המחקר הראשון שבחן את הבטיחות לבבית של מתן אנטרציקלין במקביל להרספטין ופרג'טה, ללא עליה ברעילות לבבית בזרוע זו.

ערכה: ד"ר מיכל צרפתי, המכון האונקולוגי, מרכז דוידוף, מרכז רפואי רבין

מקור:

Pertuzumab and trastuzumab plus standard neoadjuvant anthracycline-containing and anthracycline-free chemotherapy regimens in patients with HER2-positive early breast cancer: Efficacy analysis of a Phase II cardiac safety study (TRYPHAENA(
A. Schneeweiss et al, poster presentation, SABCS 2016

Warnings for pregnant and potentially pregnant women during/after treatment with Perjeta:
Perjeta should be avoided during pregnancy. There is limited amount of data from the use of Perjeta in pregnant women and the safe use of Perjeta during pregnancy and lactation has not been established.
Verify pregnancy status prior to the initiation of Perjeta. Women of child-bearing potential should use effective contraception while receiving Perjeta and for 6 months following the last dose of Perjeta.
Monitor patients who become pregnant during Perjeta therapy or within 6 months following the last dose of Perjeta closely for oligohydramnios.
If Perjeta is used during pregnancy or if a patient becomes pregnant while being treated with Perjeta or within 6 months following the last dose of Perjeta, immediately report exposure to Roche Drug Safety Centre by emailing [email protected] or calling 09-9737722/37.
Additional information will be requested during a Perjeta-exposed pregnancy and the first year of the infant’s life. This will enable Roche/Genentech to better understand the safety of Perjeta and to provide appropriate information to Health Authorities, Healthcare Providers and patients.
נושאים קשורים:  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו