הפטיטיס C 16.08.2017

יעילות Ledipasvir-Sofosbuvir לטיפול ב-HCV גנוטיפ 2

טיפול ב-Ledipasvir-Sofosbuvir למשך 12 שבועות הוכיח יעילות גבוהה במטופלים עם HCV גנוטיפ 2. כך עולה ממחקר שפורסם ב-Gastroenterology

ויוירוס הפטיטיס, הדמייה תלת ממדית
וירוס הפטיטיס, הדמייה תלת ממדית

בקרב מטופלים הסובלים מהפטיטיס C כרונית גנוטיפ 2, יש שיעור גבוה של תגובה לטיפול ב-Sofosbuvir וב-Ribavirin. עם זאת, Ribavirin נמצא קשור לאירועים המוליטיים ונסבל בקושי על ידי חלק מהמטופלים. חוקרים מניו זילנד ביקשו להעריך את יעילותם של Sofosbuvir ו-Ledipasvir בטיפול בחולי HCV גנוטיפ 2, הן כאלה שטופלו בעבר והן כאלה הנאיביים לטיפול, במשטר של שמונה שבועות ו-12 שבועות טיפול.

מחקר תווית פתוחה שלב 2 שנערך בניו זילנד תוכנן לכלול שתי קבוצות מחקר. בקבוצה הראשונה טופלו המשתתפים ב-Ledipasvir-Sofosbuvir במינון קבוע (90/400 mg) אחת ליום למשך 12 שבועות. במידה שבקבוצה זו היה נמצא שיעור של 90% תגובה וירולוגית יציבה כ-4 שבועות לאחר תום הטיפול (SVR4), תכננו החוקרים לגייס משתתפים לקבוצה שנייה, שבה יקבלו המשתתפים את הטיפול למשך 8 שבועות. התוצאה העיקרית בשתי הקבוצות הוגדרה כאחוז המטופלים עם תגובה וירולוגית יציבה כעבור 12 שבועות מתום הטיפול (SVR12).

נתונים סטטיסטיים: למחקר גויסו 26 מטופלים לקבוצה הראשונה (12 שבועות טיפול), ובעקבות הצלחת הטיפול גויסו 27 מטופלים נוספים לקבוצה השנייה (8 שבועות טיפול). שיעור SVR12 היה 96% (95% CI, 80%-100%) ו-74% (95% CI, 54%-89%), בהתאמה. המטופל היחיד מהקבוצה שטופלה במשך 12 שבועות שלא השיג SVR12, ביטל את השתתפותו לאחר שטופל במנה אחת בלבד של תרופת המחקר. תופעות הלוואי הנפוצות תחת הטיפול היו כאבי ראש (26%), תשישות (21%), ובחילות (17%). איש מהמשתתפים לא הפסיק את הטיפול בשל תופעות הלוואי.

סיכום: החוקרים מסכמים כי בעבור חולי HCV גנוטיפ 2, טיפול ב-Ledipasvir -Sofosbuvir למשך 12 שבועות הוכיח יעילות גבוהה ונסבל היטב על ידי המטופלים.

מקור:

Gane, E.J., Hyland, R.H., Yang, Y., Svarovskaia, E., Stamm, L.M., Brainard, D.M., McHutchison, J.G. and Stedman, C.A., 2017. Efficacy of Ledipasvir Plus Sofosbuvir for 8 or 12 Weeks in Patients With Hepatitis C Virus Genotype 2 Infection. Gastroenterology.

עריכה: ד"ר טל בקרמן יוסקוביץ

נושאים קשורים:  טיפול אנטי-וירלי,  DAAs,  Sofosbuvir,  Ledipasvir,  מחקרים,  הפטיטיס c כרוני
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו