זאבת נאונטלית 29.07.2020

נגעים עוריים כתוצאה מזאבת של היילוד

מטרת המחקר היתה לאפיין את השינויים הקבועים בעור המתרחשים בזאבת נאונטלית ולזהות גורמים המנבאים את התפתחותם

ידוע שקרעים בעור במקרים של זאבת נאונטלית (NLE) מחלימים מעצמם. יחד עם זאת, נעשו מחקרים אשר לפיהם השפעות המחלה על העור עלולות להימשך. מטרת המחקר היתה לאפיין את השינויים הקבועים בעור המתרחשים ב-NLE ולזהות גורמים המנבאים את התפתחותם.

החוקרים ביצעו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי אשר כלל מטופלים עם NLE. התוצא העיקרי היה חלקם היחסי של מטופלים עם נגעים קבועים בעור. התוצאים המשניים כללו קשר/ גורמים מנבאים לתוצאות המחלה.

תוצאות המחקר הראו כי בגיל ממוצע של ארבע שנים, 34% מתוך 106 המטופלים שהשתתפו במחקר סבלו מנגעים עוריים, 13% סבלו מטלנגיקטסיה, 17% סבלו מדיספיגמנטציה ו-9% סבלו מצלקות בעור. צלקות בעור נמצאו קשורות לנגעים עוריים אשר הופיעו בלידה (P<0.001).

החוקרים סיכמו כי NLE יכולה להוביל להופעת נגעים עוריים קבועים לטווח ארוך. ממצאים אלה מצביעים על החשיבות של אבחנה מדויקת, ניטור לאורך זמן וייעוץ מתאים.

מקור:

Rebecca Levy et. al (2020) Journal of the American Academy of Dermatology DOI:https://doi.org/10.1016/j.jaad.2019.09.083

נושאים קשורים:  מחקרים,  אטרופיה,  השפעות עוריות,  דיספיגמנטציה,  זאבת נאונטלית,  צלקות,  טלנגיקטזיה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו