תסמונת Takotsubo 12.11.2020

סקירה מפורטת: כיצד מטפלים בתסמונת הלב השבור

על הטיפול המקובל בתסמונת הנדירה Takotsubo ועל חשיבות האבחנה המבדלת

תסמונת (Takotsubo (TTS, המכונה גם קרדיומיופתיה Takotsubo וכן "תסמונת הלב השבור", תוארה לראשונה ב-1990 ביפן. 90% מהמקרים המדווחים הם בקרב נשים בגילאי 58-75. התסמונת מאופיינת בתפקוד לקוי חולף של חדר שמאל בלב, אשר לעתים קרובות נגרם על ידי גורמי לחץ פיזיים או רגשיים.

החוקרים מהמחלקה הפנימית בבית החולים Mount Sinai, מאוניברסיטת Malaya במלזיה ומהמחלקה הקרדיולוגית ב-Detroit Medical Center מסכמים חידושים עדכניים בטיפול בתסמונת. המאמר פורסם ב-Cureus.

למרות ש-TTS היא מחלה נדירה עם שכיחות של 0.5% עד 0.9% בלבד באוכלוסיה הכללית, היא מאובחנת לעתים קרובות באופן שגוי כתסמונת כלילית חריפה. סקירת כל הפרסומים על אודות התסמונת עד 31 יולי 2019 הניבה 248 מחקרים שעמדו בקריטריונים שנקבעו מראש. 16 נכללו בניתוח הנוכחי.

מתוצאות הסקירה עולה: ניתן לבצע אבחנה של TTS באמצעות "קריטריון Mayo". הטיפול הראשוני בתסמונת TTS כולל טיפול כפול נגד טסיות דם, נוגדי קרישה, חוסמי בטא, מעכבי אנזימים המריצים אנגיוטנסין או חוסמי קולטן אלדוסטרון וכן טיפול בסטטינים. הטיפול ניתן בדרך כלל עד שלושה חודשים ונמצא שפרופיל הבטיחות הוא טוב.

עבור TTS עם סיבוכים כמו הלם קרדיוגני, הטיפול תלוי בחסימת דרכי היציאה של החדר השמאלי (LVOTO). בחולים ללא LVOTO ניתן להשתמש בתכשירים אינוטרופיים לשמירה על לחץ. בחולים עם LVOTO חומרים אינוטרופיים הם התוויית נגד. ב-TTS עם תרומבואמבוליזם יש להתחיל בהפרין ולגשר עם קומדין (warfarin) עד שלושה חודשים, כדי למנוע emboli סיסטמי.

הסקירה המקיפה דנה בפירוט בניהול הטיפול בחולי TTS כפי שנגזר מהספרות העדכנית ביותר, ממחקרי תצפית, סקירה שיטתית ומטא-אנליזות.

מקור:

Sattar Y, Siew KSW, Connerney M, Ullah W, Alraies MC. Management of Takotsubo Syndrome: A Comprehensive Review. Cureus. 2020;12(1):e6556. Published 2020 Jan 3. doi:10.7759/cureus.6556

נושאים קשורים:  סינדרום Takotsubo,  תסמונת הלב השבור,  טיפול רפואי,  מחקרים,  אבחנה מבדלת
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו