חדשות 11.04.2015

ברוב חולי הטורט מופיעות הפרעות פסיכיאטריות נוספות כבר בגיל הילדות

כך מצא מחקר חדש בנושא, שהוגדר כמקיף ביותר שנעשה עד כה, ונועד לבדוק ולכמת את התחלואה הפסיכיאטרית הנלווית לתסמונת טורט, ואת הגיל שבו היא מופיעה

אבחנה פסיכיאטרית (אילוסטרציה)
אבחנה פסיכיאטרית (אילוסטרציה)

מחקר עדכני על תסמונת טורט (Tourette Syndrome או TS) מעלה, כי כ-86% מקרב חולי TS שפנו לקבל טיפול יאובחנו בהמשך החיים עם הפרעה פסיכיאטרית שנייה, ו-58% יאובחנו עם 2 או יותר הפרעות.

המחקר, שנעשה על ידי קונסרוציום רופאים וחוקרים בינ"ל בהובלת חוקרים מאוניברסיטת סן פרנסיסקו ובית החולים הכללי של מסצ'וסטס, פורסם בחודש שעבר במהדורה המקוונת של כתב העת JAMA Psychiatry.

הפרעת קשב וריכוז אצל רוב מטופלי TS אובחנה כבר בגיל 5 והתנהגות טורדנית כפייתית לפני שהגיעו לגיל 10

תסמונת טורט מופיעה בילדות ומלווה בדרך כלל בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) או הפרעה טורדנית כפייתית (obsessive compulsive disorder, OCD). עד כה, לא היה מחקר שהצביע על ההיקף והחומרה של התופעות הללו בחולי טורט.

"המחקר הנוכחי מוגדר כמקיף ביותר שנעשה עד היום ומציג את התמונה האמינה ביותר לגבי תחלואה הנלווית של TS", הדגישה הפרופ' לפסיכיאטריה קרול מאתיוס, שהיתה שותפה בכירה לדיווח על המחקר החדש. עמיתה לצוות, הפרופסור ג'רמיה שרף (Jeremiah Scharf), מבית החולים הכללי של מסצ'וסטס ובית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, העומד גם בראש היחידה העוסקת בהיבטי הגנטיקה בפסיכיאטריה, הוסיף כי הממצאים החדשים יהיו שימושיים לנוירולוגים המעניקים טיפול לחולי טורט וייתכן שאינם ערים לספקטרום המלא של אפשרויות בתחלואה הנלווית להפרעה זו.

החוקרים ביצעו אנליזה של נתוני אבחון לגבי יותר מ-1,300 חולי טורט במשך 16 שנים. כמו כן, נבחנה השאלה לגבי תכיפותה של תחלואה נלווית זאת וגם האפשרות לקיומה של היסטוריה משפחתית בנושאים אלו.

הפרעות קשב-ריכוז והתנהגות טורדנית-כפייתית, כצפוי, היו יותר נפוצות בקרב מטופלי TS. אצל 72% מהם הושגה אבחנה לאחת משתי ההפרעות הנ"ל ואצל כמעט שליש – לשתיהן. הפרעת קשב וריכוז אצל מטופלי TS אובחנה כבר בגיל 5 והתנהגות טורדנית כפייתית לפני שהגיעו לגיל 10.

בנוסף, הראה המחקר החדש כי נפוצה גם הפרעת תנודות במצבי הרוח, חרדות, הפרעות התנהגותיות. בקרב כ-30% מהמטופלים נמצאה אבחנה לאחת מהנ"ל, כאשר הפרעות ותנודות במצבי הרוח וחרדות מופיעות בשלב מוקדם בחיים – לעומת האוכלוסייה הכללית. חרדות ודיכאון מופיעים בדרך כלל בגיל ההתבגרות, אבל אצל חולי TS הם מופיעים לרוב כבר בגיל 5.

חרדה חברתית והפרעת קשב-ריכוז, הדגיש פרופסור שרף, מתגלה אצל חולי TS עוד לפני שמופיעים הסימנים הראשונים (ה"טיקים") - מה שרק מדגיש את חשיבות הצורך בבדיקות סקר בקרב צעירים במצבים הללו.

עם זאת, החוקרים גם ציינו כי רבים מחולי TS מעולם לא מגיעים לבקש עזרה רפואית או תשומת-לב רפואית לבעיותיהם, וכי אלו שמגיעים למרפאות נמצאים בשלב החמור של ה-TS ונראים אצלם תסמינים פסיכיאטרים אחרים.

לדיווח על המחקר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  תסמונת טורט,  דיכאון,  חרדה,  הפרעה טורדנית-כפייתית,  obsessive compulsive disorder,  ADHD,  הפרעות קשב וריכוז
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו