חדשות 21.06.2015

מחקר: שהות ממושכת ביחידה לטיפול נמרץ פוגעת בשרירים ובשיקום

מחקר: שהות ממושכת ביחידה לטיפול נמרץ פוגעת בשרירים ובשיקום

אשפוז (אילוסטרציה)
אשפוז (אילוסטרציה)

לשהות ביחידה לטיפול נמרץ יש השפעה שלילית על שרירי גופו של המטופל, שעלולה להימשך אפילו שנתיים לאחר ששוחרר לביתו; כך מצא מחקר חדש שבוצע בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת "ג'ונס הופקינס" בארה"ב ופרטיו פורסמו בגיליון אפריל של ה-Critical Care Medicine .

על-פי המחקר, כל יום של שהות במיטה ביחידת לטיפול נמרץ (ICU) מקטין את כוח השרירים של המטופל ב-3%-11% לאורך חודשים ואפילו שנים. "אפילו ליום שהות אחד ביחידת לטיפול נמרץ יש השפעה על שרירי הגוף והיא גורמת להיחלשותם. הדבר משפיע על תפקוד המטופל ועל איכות חייו", ציין ראש צוות המחקר, פרופסור דייל נידהאם, מומחה לרפואה פיזית ושיקומית.

לדבריו, "בעבר חשבנו כי מנוחה במיטה ורגיעה ב-ICU עוזרת למטופלים, אבל מצאנו שגישה זאת לטיפול למעשה מזיקה בכל הקשור להתארכות תקופת ההחלמה וההתאוששות עבור רבים מהמטופלים".

המחקר עקב אחר 222 מטופלים לאחר ששוחררו מ-1 מבין 13 יחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים בעיר בולטימור בין אוקטובר 2004 לאוקטובר 2007. כל החולים היו עם פגיעה אקוטית בריאות וטופלו באמצעות מערכות מכאניות נגד הצטברות נוזל בריאותיהם.

לאחר שהסתיים הטיפול ביחידה לטיפול נמרץ עברו המטופלים הערכה מיוחדת לגבי חוזק השרירים. הבדיקה הזאת החלה עוד בבית החולים ונמשכה אחר כך במשך 3, 6, 12 ו-24 חודשים לאחר מכן. יותר משליש מקרב המשוחררים לבתיהם הפגינו חולשת שרירים. בקרב רבים מהם אובחן שיפור במצב עם הזמן.

מחקר קודם הראה, כי חולים במצב קשה צפויים לירידה של 9% במסת השרירים לאחר שלושה הימים הראשונים של השהות ב-ICU. במחקר הנוכחי שהות המטופלים הגיעה לשבועיים בממוצע.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  אשפוז,  שרירים,  טיפול נמרץ
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו