חדשות 24.06.2015

רופא המקדם לידות בית הושעה לעשרה חודשים

בקובלנה נגדו יוחסו לו התרשלות חמורה והתנהגות שאינה הולמת רופא. ב-5 מקרים שבהם לקח על עצמו לבצע לידות בית בניגוד להנחיות, נגרמו סיבוכים

גינקולוג (אילוסטרציה)
גינקולוג (אילוסטרציה)

ועדת משמעת של משרד הבריאות פסקה על התליית רישיון הרופא של ד"ר אבנר שיפטן למשך עשרה חודשים ונאסר עליו לעסוק בתקופה הזאת בעבודה רפואית.

העיתון "מעריב השבוע" מדווח הבוקר (יום ד') כי ד"ר שיפטן מקדם לידות בית בישראל. השעייתו תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט.

ועדת המשמעת קיבלה את קובלנת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר בעז לב ונימקה את העונש בכך שד"ר שיפטן "הפגין רשלנות חמורה והתנהגות שאינה הולמת רופא".

לד"ר שיפטן יוחסה התחזות של מומחה למיילדות אף על פי שלא זכה בתואר כזה. כן נחשפו בקובלנה פרטים לגבי 5 מקרים שבהם לקח על עצמו לבצע לידות בית, בניגוד להנחיות משרד הבריאות ונגרמו בהן סיבוכים.

הדיווח המלא   http://www.maariv.co.il/news/israel/Article-483715

נושאים קשורים:  חדשות,  לידות בית,  ועדת משמעת במשרד הבריאות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
01.07.2015, 10:07

למה רק ל10 חודשים? לאור המקרים הרשלניים שבהם הוא השתתף פלוס ההתחזות למומחה , יש מקום להתלות הרשיון למספר שנים , או אפילו לצמיתות(במידה וימשיך בקבלת לידות בית רשלניים )

05.07.2015, 20:23

רצוי מאוד לדייק בדיווח. הועדה מצאה כי הייתי שותף ללידת בית אחת בלבד. לא נגרם כל נזק ליולדת או לילוד. לא מצאו שהתחזתי לרופא מומחה.
אבל כן מצאו שכ- 15 רופאים שהעידו או כתבו למשרד הבריאות דברים עלי - נמצאו כלא דוברי אמת.
כמובן שזה שלא היו נשים או תינוקות שנפגעו מהתרשלות שלי, לא היה חשוב. אם הייתי רופא בבי"ח וגורם למוות של יולדת או ילוד - הייתי מקבל עונש של נזיפה.
הועדה מצאה אותי אשם בכך שלא קיימתי את חוזר משרד הבריאות בנוגע ללידות בית.
אם הועדה הייתה דנה רופאים שלא מקימים את חוזרי מטרד הבריאות, כנראה כל הרופאים בישראל היו ממצאים אשמים.
די לצביעות, המערכת נגד לידות בית מכיוון שהן בריאות בהרבה יותר מהלידות בבי"ח, ועם עובדות לא כדאי להתווכח.
כל אחד מהרופאים יודע איזה רשלנות קורת בכותלי ביה"ח, אך אינה מדווחת למשרד הבריאות, ואם מדווחת, סוגרים באי העמדה לדין או בנזיפה.