חדשות 09.07.2015

החלטת ממשלה: לא יהיה צורך באישור רופא כדי להתאמן בחדר כושר

איגוד רופאי המשפחה בירך על ההחלטה; פרופ' שלמה וינקר: "לרופאים יהיה זמן רב יותר למתן טיפול מקיף ואיכותי למטופלים הזקוקים לכך"; הצעת החוק טעונה את אישור הכנסת

רופא רושם מרשם (אילוסטרציה)
מרשמי תרופות (אילוסטרציה)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (יום ב'), את הצעת חוק "מכוני כושר", המבטלת את החובה להציג אישור רפואי בעת ההרשמה למכון הכושר. עם זאת, ציבור המתאמנים במכונים יחויב במילוי שאלון וחתימה על "הצהרת בריאות", שנוסחה ייקבע במשרד התרבות והספורט.

ההצהרה צפויה לכלול נוסח שבו החתום מאשר כי אינו סובל מבעיות רפואיות שעלולות לסכנו בשעת האימון הגופני. "במקרים שבהם יעלה מהצהרת הבריאות כי המתאמן סובל מבעיה רפואית כלשהי שעלולה לסכנו בשעת האימון, יהיה עליו להציג תעודה רפואית, שבה הרופא יאשר כי האימון בחדר הכושר איננו מהווה סיכון לבריאותו של המתאמן", נכתב בהודעה לאחר אישור ההצעה.

מטרת הצעת החוק, שהגישה שרת התרבות והספורט, היא "להעלות משמעותית את מספר המתאמנים בחדרי הכושר ואת מספר העוסקים בספורט"

הצעת החוק אמורה לעבור את הליך האישור בכנסת לפני שתיכנס לתוקף. עדיין לא ברור לוח הזמנים.

את הצעת החוק הגישה לוועדה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, והיא נועדה "להעלות משמעותית את מספר המתאמנים בחדרי הכושר ואת מספר העוסקים בספורט". הצעת החוק מסתמכת בין השאר על עמדת משרד הבריאות, שהמליץ לבטל את חובת הבדיקה הרפואית ולהמירה במילוי הצהרת בריאות.

מבדיקה שערך מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט עלה, כי במרבית המדינות אין חוק לעניין פעילות במכוני כושר, ולא ידוע על מדינה אחרת שבה קיימת חובה להציג אישור רופא כתנאי להשתתפות בפעילות בחדרי כושר.

ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, ד"ר אורי שפר, הוסיף: "הניסיון שהצטבר מוכיח כי החוק הנוכחי מונע מרבים לעסוק בפעילות גופנית וזאת בלי שהוכח כי תעודות רפואיות מהוות כלי סינון מתאים. יתרה מכך, הנזק שעלול להיגרם מאי קיום פעילות גופנית רב מהתועלת שבביצוע הבדיקות וקבלת אישור רופא".

איגוד רופאי המשפחה בירך  על ההחלטה. "ההחלטה עשויה להקל במידה משמעותית על רופאי המשפחה בקופות החולים, לחסוך מן המתאמנים את ההגעה הפיזית לרופא המשפחה, לקצר את התורים ולטייב עוד יותר את השירות שמעניקים רופאי המשפחה בקופות החולים השונות, ואולי בכך יינתן האות לבטל גם את האישורים הנדרשים כיום להשתתפות בפעילות ספורט לא תחרותית", אמר האיגוד בתגובה.

פרופסור שלמה וינקר, יו"ר האיגוד, הוסיף: "אין ספק שככל שמספר האישורים המיותרים עליהם אנו נדרשים לחתום ייקטן, לרופא המשפחה יהיה זמן רב יותר למתן טיפול מקיף ואיכותי למטופלים הזקוקים לכך. צעד מהסוג הזה, שמוריד, ולו במעט, את היקף המטופלים המגיעים לרופא המשפחה, הוא מבורך ויאפשר לרופאים להיות זמינים יותר ולהעניק טיפול משמעותי ורחב יותר".

נושאים קשורים:  חדשות,  איגוד רופאי המשפחה,  פרופ' שלמה וינקר,  אישור רופא,  חדר כושר
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו