מחקרים 30.11.2015

סקירת השימוש בטדלפיל בטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית בגברים עם או ללא הפרעת זיקפה

טדלפיל הינה אופציה טיפולית טובה ובטוחה לטיפול בגברים הסובלים במקביל מתלונות של מערכת השתן התחתונה והפרעה בזיקפה

מידע אפידמיולוגי קושר בין הפרעה בזיקפה (ED) לתלונות מערכת השתן התחתונה (LUTS) הנקשרות להגדלה שפירה של הערמונית (BPH) – שני מצבים שכיחים בגברים מבוגרים, שניתן להניח כי ישנם מסלולים פתופיזיולוגים המשותפים להם.

טדלפיל במינון 5 מ"ג פעם ביום אושר לשימוש בגברים עם LUTS עם/ללא ED. מטרת סקירה זו היתה לספק מבט על הידע הקיים על הקשרים האפידמיולוגים והפתופיזיולוגים בין ED ו-LUTS, ולהתמקד בטדלפיל כאופציה טיפולית חדשה בגברים עם BPH-LUTS.

בוצע חיפוש ב-MEDLINE על ידי שימוש ב Medical Subject Headingsי (MESH® keywords) של מעכב PDE והיפרפלסיית ערמונית. חיפוש זה חשף 125 מקורות רלבנטים (עדכני ל-11.3.2014). יעילות טדלפיל 5 מ"ג במינון חד יומי לטיפול ב-LUTS דווחה על ידי מספר מחקרים בעלי תכנון מספק. טדלפיל שיפר משמעותית את ה International Prostate Symptom Scoreי (IPSS), וכמו כן את ניקוד ההתרוקנות ואצירה, את איכות החיים הקשורה ל-IPSS ואת ה BPH Impact Indexי (BII).

יש לציין, כי במרבית המחקרים ההלו טדלפיל לא נמצא קשר עם שיפור בזרם המקסימלי של שתן והנפח השאריתי לאחר התרוקנות. יעילות התרופה איננה קשורה לתפקוד הזיקפה הבסיסי במטופלים. פרופיל הבטיחות של התרופה הודגם היטב ולא נצפו תופעות לוואי חדשות או לא צפויות מאשר אלו שדווחו במחקרים על בעית זיקפה.

כיום, טדלפיל הינה אלטרנטיבה טיפולית חדשה ל-LUTS (אלטרנטיבה למשל לאנטגוניטסים אלפא אדרנגים ומעכבי 5 אלפא רדוקטאז). בנוסף, הודות לכך שאין תופעות לוואי הקשורות בתפקוד המיני (הקיימות בתרופות שצויינו לעיל), מהווה טלדפיל האופציה הטיפולית היחידה ל-LUTS שגם יכולה לטפל בו זמנית ב-ED.

החוקרים סיכמו, כי טדלפיל הינה אופציה טיפולית טובה ובטוחה לטיפול בגברים הסובלים במקביל מתלונות של מערכת השתן התחתונה והפרעה בזיקפה.

מקור:
Ther Adv Urol. 2014 Aug;6(4):135-47. doi: 10.1177/1756287214531639.
A review of the use of tadalafil in the treatment of benign prostatic hyperplasia in men with and without erectile dysfunction. Hatzimouratidis K.

נושאים קשורים:  מחקרים,  הפרעה בזיקפה,  הגדלה שפירה של הערמונית,  LUTS,  BPH,  טדלפיל,  ED,  מערכת השתן
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו