מחקרים 13.06.2016

טדלפיל יומי לטיפול בפליטה מוקדמת

בניסוי קליני מבוקר שנערך בתורכיה טדלפיל במינון 5 מ"ג יומי התגלה כטיפול יעיל ובטוח שיכול לשפר את תפקודם המיני של גברים הסובלים מפליטה מוקדמת

(premature ejaculation (shutterstock

טדלפיל במינון 5 מ"ג יומי (Tadalafil/CIALIS ONCE-DAILY/Eli Lilly) משמש לטיפול בהפרעה בתפקוד הזקפתי ותסמינים אורינריים הקשורים להגדלה שפירה של הערמונית. חוקרים מהמרכז הרפואי דרינס בתורכיה ביקשו לבחון האם התרופה תועיל גם לגברים הסובלים מפליטה מוקדמת (Premature Ejaculation). תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Urologia internationalis.

במחקר נכללו 30 גברים נשואים שסבלו מפליטה מוקדמת רב חייהם ו 30 גברים בריאים כקבוצת ביקורת. כל החולים קיבלו טדלפיל במינון 5 מ"ג פעם ביום במשך חודש. החוקרים אמדו את התפקוד הזקפתי של הנבדקים ואת ליקוי הפליטה על בסיס המדד intravaginal ejaculatory latency times IELTs, לפני ואחרי הטיפול, וכן נטלו דגימות דם מכלל הנחקרים לפני הטיפול ובסיומו.

מניתוח התוצאות עולה כי ה IELTs הממוצע בכניסה למחקר עמד על 40.8 שניות בקרב גברים שסבלו מפליטה מוקדמת לעומת 196.5 שניות בקרב גברים בקבוצת הביקורת. הן לאחר ארבעה שבועות והן בסיומו של הטיפול ערכי ה IELTs של גברים שסבלו מפליטה מוקדמת השתפרו באופן מובהק סטטיסטית בהשוואה לערכי הבסיס. בנוסף גם רמות חד תחמוצת החנקן (NO) בדם עלו לאחר הטיפול בשתי זרועות המחקר.

החוקרים מסכמים כי טדלפיל במינון 5 מ"ג יומי הוא טיפול יעיל ובטוח שיכול לסייע לגברים הסובלים מפליטה מוקדמת. לאור תוצאות המחקר הנוכחי ושורה של מחקרים נוספים שפורסמו לאחרונה, טדלפיל מסתמן כטיפול כוללני בהפרעה בתפקוד המיני על מישוריו ובתסמיני דרכי השתן הקשורים להגדלה שפירה של הערמונית.

מקור:

Urol Int. 2016 May 4. [Epub ahead of print]
Effects of Tadalafil 5 mg Dosed Once Daily in Men with Premature Ejaculation.
Ozcan L1, Polat EC, Onen E, Kocaaslan R, Otunctemur A, Cekmen M, Eraldemir C, Ozbek E.

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  טדלפיל,  TADALAFIL,  Cialis once daily,  פליטה מוקדמת,  תפקוד מיני,  תפקוד זקפתי,  סיאליס
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו