חדשות 05.09.2016

סאנופי ורג'נרון מציגות בכנס ESC Congress 2016 תוצאות חיוביות ממחקר פאזה 3 של זריקת פראלואנט® (אלירוקומאב) במטופלים העוברים טיפול אפרזיס של LDL

נתונים ממחקר ODYSSEY ESCAPE מתפרסמים בו-זמנית ב- European Heart Journal

פריז, צרפת, וטריטאון, ניו יורק - 29 באוגוסט 2016 - סאנופי ו-Regeneron Pharmaceuticals, Inc. הודיעו היום על תוצאות חיוביות מפורטות ממחקר ODYSSEY ESCAPE פאזה 3 להערכת זריקת פראלואנט® (אלירוקומאב) במטופלים עם צורה תורשתית של כולסטרול גבוה הידועה בשם היפרכולסטרולמיה משפחתית הטרוזיגוטית (HeFH), הזקוקים לטיפול אפרזיס שבועי או דו-שבועי באופן קבוע. המחקר הראה כי הוספת פראלואנט לטיפול הקיים הפחיתה את רמת הכולסטרול מסוג LDL בשיעור הקרוב ל-50% יחסית לנקודת ההתחלה (לעומת עלייה של 2 אחוז במטופלים שקיבלו פלצבו). פראלואנט השיגה את יעד המטרה הראשוני והפחיתה את הצורך בטיפול אפרזיס בשיעור משמעותי של 75% בהשוואה לפלצבו (p<0.0001). התוצאות הוצגו במצגת Hot Line בכנס ESC Congress 2016 ברומא, איטליה.

אפרזיס הוא הליך שבו מסלקים כולסטרול רע (LDL) מהדם, בתהליך דומה לדיאליזה כלייתית, והוא שמור בדרך כלל למטופלים בסיכון גבוה עם רמת כולסטרול גבוהה במיוחד שאינם מגיעים ליעדי הפחתת הכולסטרול שלהם באמצעות שום טיפול אחר. למרות הטיפול באפרזיס וההצטרפות למחקר ODYSSEY ESCAPE עם רמת כולסטרול LDL גבוהה מאוד 181 מיליגרם לדציליטר [מ"ג/ד"ל]), קרוב
לשני-שלישים (63%) מהמטופלים שקיבלו פראלואנט לא נזקקו עוד לטיפול אפרזיס כעבור שישה שבועות מקבלת פראלואנט. בנקודת זמן זו, רמת כולסטרול LDL בקרב הקבוצה שטופלה בפראלואנט 90 מ"ג/ד"ל, בהשוואה ל-
4. 185 מ"ג/ד"ל בקבוצת הפלצבו. ההנחיות האירופיות ממליצות על רמות יעד של כולסטרול LDL בטווח של 3.0י 115-70 מ"ג/ד"ל, בהתאם לסיכון הקרדיווסקולרי.

"הממצאים ממחקר ODYSSEY ESCAPE מצביעים על תפקידה האפשרי של פראלואנט בניהול הכולל של מטופלים עם HeFH העוברים טיפולי אפרזיס קבועים, בשל הפוטנציאל להפחית את הצורך בטיפולי אפרזיס מכבידים", אמר פטריק מ. מוריארטי MD, פרופסור במחלקה לרפואה פנימית; מנהל המרכז לטרשת עורקים וטיפולי אפרזיס של ליפופרוטאינים, המרכז הרפואי אוניברסיטת קנזס, ארה"ב. "זוהי התפתחות משמעותית במחקר המתמשך
בתרופה זו במטופלי HeFH, מפני שזהו המחקר הקליני הראשון שהראה כי פראלואנט הפחיתה את תדירותם של טיפולי אפרזיס".

טיפול אפרזיס הוא טיפול פולשני, גוזל זמן ויקר, לחולים שהם בין הקשים ביותר לטיפול. הטיפול עשוי להגיע ל-100,000 דולר למטופל בשנה בארה"ב או עד 60,000 אירו בגרמניה, שם פועלים 200 מרכזים והשימוש באפרזיס ל-LDL שכיח יותר. בארה"ב פועלים רק כ-60 מרכזי אפרזיס ומטופלים רבים נאלצים לנסוע מרחק רב כדי לעבור את ההליך.

נתונים עיקריים נוספים ממחקר ODYSSEY ESCAPE, שיתפרסמו בו-זמנית ב-European Heart Journal, כוללים:

  • בקרב 93% מהמטופלים שקיבלו פראלואנט חלה ירידה של %50 לפחות בהליכי האפרזיס (p>0.0001).
  • לכל אורך המחקר, מטופלים שקיבלו פראלואנט הראו ירידה משמעותית ברמת הכולסטרול מסוג LDL החל מהשבוע השישי (55% יותר בהשוואה לפלצבו), והירידה נמשכה עד לסוף המחקר, בשבוע 18 (46% יותר הפחתה בהשוואה לפלצבו) (p<0.0001).
  • אירועים חריגים נמצאו בשיעור דומה במטופלים בקבוצת הפראלואנט ובקבוצת הפלצבו (76% בשתי הקבוצות). האירועים החריגים השכיחים ביותר (אצל 5% לפחות בקבוצת הפראלואנט) היו: עייפות
    (%15 פראלואנט; 10% פלצבו), הצטננות (10% פראלואנט; 10% פלצבו), שלשולים (10% פראלואנט; 0% פלצבו), כאב שרירים (10% פראלואנט; 5% פלצבו), זיהום בדרכי הנשימה העליונות (7% פראלואנט; 19% פלצבו), כאבי ראש (7% פראלואנט; 5% פלצבו), כאבי מפרקים (7% פראלואנט; 10% פלצבו) וכאבי גב (5% פראלואנט; 10% פלצבו).

אודות ODYSSEY ESCAPE

במחקר ODYSSEY ESCAPE, מבוקר פלצבו מפאזה 3 שהסתיים השתתפו 62 מטופלים מ-14 מרכזי טיפול בארה"ב ובגרמניה. בנקודת ההתחלה, לפני השיבוץ האקראי, קיבלו מטופלים אלה בקביעות טיפולי אפרזיס במרווחים קבועים - פעם בשבוע או פעם בשבועיים. ממוצע הכולסטרול מסוג LDL בנקודת ההתחלה היה 181 מ"ג/ד"ל. 86% (בקבוצת הפלצבו) ו-90% (בקבוצת הפראלואנט) מהמטופלים היו בעלי היסטוריה של מחלת לב כלילית.

המטופלים שובצו באקראי לקבלת פראלואנט 150 מ"ג (n=41) במתן תת-עורי פעם בשבועיים, או פלצבו (n=21), בנוסף למשטר הטיפול הקיים שלהם. תקופת הטיפול כפול הסמיות התחלקה לשני חלקים: במהלך 6 השבועות הראשונים המטופלים המשיכו לקבל את טיפול האפרזיס בתדירות שבה קיבלו אותו בנקודת ההתחלה, ובמהלך 12 השבועות שלאחריהם, תדירות האפרזיס נקבעה על פי תגובת כולסטרול LDL של המטופל לטיפול. ODYSSEY ESCAPE הוא חלק מתכנית ODYSSEY בפאזה 3, הכוללת יותר מ-25,000 מטופלים.

אודות פראלואנט

פראלואנט מעכבת את הקשירה של PCSK9 (פרופרוטאין קונברטאז סובטיליזין/קקסין מסוג 9) לקולטני LDL, כך שהיא מגדילה את מספר קולטני ה-LDL הזמינים על פני השטח של תאי הכבד, והתוצאה היא הפחתת רמת כולסטרול ה-LDL בדם. פראלואנט היא מעכב PCSK9 היחיד הזמין בשני מינונים המספקים שתי רמות יעילות (75 מ"ג ו-150 מ"ג), מה שמאפשר לרופאים לבחור את המינון בהתאם לצרכיו של כל מטופל בהפחתת כולסטרול LDL.

פראלואנט מאושרת לשימוש בקרוב ל-40 מדינות ברחבי העולם, ובהן ארה"ב, יפן, קנדה, שווייץ, מקסיקו, ברזיל, מדינות האיחוד האירופי וישראל. בארה"ב, פראלואנט מאושרת לשימוש כתוספת לתזונה ולטיפול המקסימאלי הנסבל בסטטינים לטיפול במבוגרים עם HeFH או עם מחלה קרדיווסקולרית טרשתית קלינית, במקרים שבהם נדרשת הורדה נוספת של רמות הכולסטרול LDL. במדינות האיחוד האירופי, פראלואנט מאושרת לטיפול במבוגרים עם היפרכולסטרולמיה ראשונית (HeFH ולא-משפחתית) או דיסליפידמיה מעורבת כטיפול נלווה לתזונה: א) בשילוב עם סטטין, או עם סטטין ועם טיפולים אחרים להורדת רמת הליפידים במטופלים שאינם מצליחים להגיע ליעדי הכולסטרול LDL שלהם עם סטטינים במינון המרבי הנסבל או ב) כשהיא לבדה או בשילוב עם טיפולים אחרים להורדת רמת הליפידים במטופלים בעלי אי-סבילות לסטטינים או התוויית-נגד לטיפול בסטטינים. טרם נקבעה ההשפעה של פראלואנט על תחלואה ותמותה ממחלות קרדיווסקולריות. מחקר ODYSSEY OUTCOMES מעריך באופן פרוספקטיבי את השפעתה של פראלואנט על הישנות אירועים קרדיווסקולריים בקרב כ-18,000 מטופלים שחוו תסמונת כלילית חריפה.

אודות סאנופי

סאנופי, מובילה עולמית בתחום הבריאות, מגלה, מפתחת ומשווקת פתרונות טיפוליים המתמקדים בצורכי המטופלים. תחומי ההתמחות העיקריים של סאנופי הם בפתרונות לסוכרת, חיסונים לבני אדם, תרופות חדשניות, מוצרי צריכה בתחום הבריאות, שווקים מתפתחים, בריאות בעלי-חיים ו-Genzyme. Sanofi רשומה בבורסה בפריז (EURONEXT: SAN) ובניו-יורק (NYSE: SNY).

אודות Regeneron Pharmaceuticals, Inc

רג'נרון (נאסד"ק: REGN) היא חברה ביו-פרמצבטית מבוססת-מדע מטריטאון, ניו יורק, המגלה, ממציאה, מפתחת, מייצרת ואחראית למסחור של תרופות לטיפול במחלות קשות. רג'נרון אחראית למסחור של תרופות לטיפול בבעיות עיניים, ברמה גבוהה של כולסטרול LDL ובדלקת נדירה, והיא בעיצומם של תהליכי פיתוח בתחומים נוספים שקיים בהם צורך רפואי שטרם נענה, לרבות דלקת מפרקים שגרונית, אסתמה, דלקת עור אטופית, כאב, סרטן ומחלות מידבקות. למידע נוסף על החברה, בקרו באתר www.regeneron.com או עקבו אחרי @Regeneron בטוויטר.

US.ALI.16.08.008_US-G-PRB-12644_ESC Congress 2016 Global Data Release ©August 2016, Sanofi and Regeneron Pharmaceuticals, Inc.
נושאים קשורים:  חדשות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו