מתוך עדכונים בנושא mcrc

50% תגובה ל Erbitux בחולי CRC מתקדם/גרורתי ללא מוטציה ב KRAS

הוספת cetuximab לכימותרפיה קו-ראשון לסרטן מעי-גס מתקדם או גרורתי עם אלל זן הבר של KRAS השיגה תגובה מלאה או חלקית במחצית מהמטופלים תוך צמצום תופעות הלוואי

בהמשך להצטברות הראיות לשיפור ניכר שמשיגה הוספת
cetuximabי(Erbitux, Merck) לקו הראשון של כימותרפיה לסרטן המעי הגס (colorectal cancer, CRC), ביקש מחקר חדש, שהתפרסם באתר כתב העת  Molecular and clinical oncology, לבחון שילוב זה באוכלוסייה ייחודית יותר ולבדוק אותו באופן פרוספקטיבי ותצפיתי בקרב מטופלים יפניים מ 13 מרכזים.

במחקר נכללו 64 חולי CRC מתקדם או גרורתי מוכח היסטולוגית בעלי KRAS זן הבר שטופלו בעזרת Erbitux כתוספת לקו הראשון של כימותרפיה. במחקר נבחנו שילובים שונים כולל oxaliplatin, leucovorin ו-fluorouracil בעירוי (45.3% מהמשתתפים), capecitabine ו oxaliplatinי- (21.9%) ,irinotecan  leucovorinו- fluorouracil בעירוי (15.6%).

שיעור תגובה הכולל, בטיפולים ששילבו ERBITUX (תגובה מלאה [complete] וחלקית [partial]) היה 50% (32 מתוך 64 מטופלים). בעקבות הטיפול התאפשרה כריתתם של 13 (27.1%) מ-48 הנגעים שהוגדרו בתחילה כבלתי ניתנים לכריתה. חציון זמן ההישרדות הכוללת (median overall survival) עמד על 1,189 ימים וזה של ההישרדות ללא-התקדמות (median progression-free survival, PFS) עמד על 359 ימים.

תופעות הלוואי השכיחות ביותר בדרגה 3-4 היו נויטרופניה (20.3% מהמטופלים), ורעילות עורית שהופיעה ב 17.2% מהמשתתפים.

לסיכום קובעים החוקרים כי טיפולים מבוססי Erbitux יכולים לייצג חלופה טיפולית מבטיחה ובטוחה לחולי סרטן מעי גס מתקדם או גרורתי עם KRAS זן הבר ביפן.

מקור:

Uemura, M. et al. First-line cetuximab-based chemotherapies for patients with advanced or metastatic KRAS wild-type colorectal cancer. Mol Clin Oncol 5, 375–379 (2016).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4950727/

נושאים קשורים:  מחקרים,  נושא mCRC בחסות חברת Merck,  ארביטוקס,  סרטן המעי הגס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו