כנסים 10.11.2016

כנס ישראלי-אוקראיני ראשון בהרדמה מיילדותית – "מצבי חירום במיילדות"

להלן סיכום הכנס שהתקיים בתחילת החודש באוקראינה

ב-3-4 בנובמבר התקיים לראשונה כנס ישראלי-אוקראיני בהרדמה מיילדותית. ארגון הכנס הינו פרי עבודתם של המרדים המיילדותי הראשי של אוקראינה פרופ' טקצ'נקו ויו"ר החוג להרדמה מיילדותית בישראל ד"ר יוסקוביץ'.

מעל 500 משתתפים נרשמו לכנס, כאשר חלק גדול מהם רופאי נשים. המשלחת מישראל כללה גם גניקולוגים שעוסקים במיילדות – פרופ' שמואלוב וד"ר פלוטקין מבית החולים "שערי צדק". מבין המרדימים הישראלים שהשתתפו בכנס היו פרופ' זלוטניק מ"סורוקה", ד"ר קוקוייב מביה"ח "גליל המערבי" וד"ר יוסקוביץ' מבית החולים "שערי צדק".

בפתיחת הכנס נאם שגריר ישראל באוקראינה מר אלי בלוצרקובסקי, אשר בירך על היוזמה וציין שהוא רואה בכנס מסוג זה סימן להתחזקות הקשרים בין אוקראינה וישראל בכלל ובין הרופאים בפרט.

בנאום של רקטור האוניברסיטה ללימודי המשך פרופ' וורוננקו הוא ציין שיוזמה זו לא תהיה חד פעמית, וכן הזכיר את הקשר בין העמים היהודי והאוקראיני: "למרות תקופות לא פשוטות שהיו בינינו, העמים שלנו קרובים וקשר זה יימשך".

הרצאות בנושאים כמו דמם רב סב לידתי, גישה ליולדת עם מחלות רקע שונות, ניסיון טיפול ביולדות עם סכרת וגישה הרדמתית ומיילדותית לניתוחים קיסריים חוזרים עוררו עניין בקרב המשתתפים, ואנו מקווים שכנסים מסוג זה ימשיכו בעתיד ויהפכו למסורת, בדומה לכנסים ברומניה.

נושאים קשורים:  כנסים,  הרדמה מילדותית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו