מחקרים 14.11.2016

טיפול קודם עם איפילימומאב אינו משפיע על היעילות והרעילות של IL-2 במינון גבוה בקרב מטופלים עם מלנומה גרורתית

איפילימומאב חוסם נקודות בקרה חיסוניות על ידי חסימת CTLA-4. מטופלים עם מלנומה שהתקדמה למרות טיפול באיפילימומאב עשויים להגיב לטיפול ב- IL-2 במינון גבוה, בין אם נחשפו או לא לטיפול קודם עם איפילימומאב, אשר משפיע רק במקרים נדירים על פרופיל הרעילות של IL-2 במינון גבוה.

מינון גבוה של אינטרלויקין 2 (IL-2) יכול להשרות תגובה ממושכת בתת-קבוצה של מטופלים ולהוביל להישרדות ממושכת. חסימת נקודות בקרה חיסוניות (immune checkpoint) הראתה תגובות ממושכות דומות בקרב שיעור גדול של מטופלים. עם זאת, לא כל המטופלים מגיבים לחסימת נקודות בקרה חיסוניות ולכן יש לחקור את אפשרויות הטיפול העוקבות לטיפול זה.

בוצע חיפוש במאגר הנתונים PROCLAIM אחר מטופלים עם מלנומה גרורתית שקיבלו IL-2 במינון גבוה לאחר טיפול עם איפילימומאב (Ipilimumab - Yervoy), עם או ללא חסימת נקודות בקרה חיסוניות קודם לכן. בוצע ניתוח של מאפייני המטופלים, רעילות ויעילות הטיפול.

52 מטופלים עם מלנומה גרורתית טופלו עם IL-2 במינון גבוה אחרי איפילימומאב ו- 276 מטופלים טופלו עם IL-2 במינון גבוה ללא טיפול קודם עם חוסמי נקודות בקרה חיסוניות.

שיעור התגובה הכללית בקבוצת הטיפול הקודם עם איפילימומאב היה 21% ובקבוצה שלא טופלה קודם עם איפילימומאב שיעור זה עמד על 12%. חציון ההישרדות הכללית, שנמדדה מהתחלת הטיפול ב- IL-2 במינון גבוה, היה 19.3 חודשים בקבוצת הטיפול הקודם עם איפילימומאב ו- 19.4 חודשים בקבוצה ללא טיפול קודם עם איפילימומאב.

הרעילויות שנצפו הקשורות לטיפול ב- IL-2 במינון גבוה היו דומות בסך הכל בין הקבוצות, למרות שהיו מקרים של דלקת מעיים שמקורה בנוגדנים ל- CTLA4 שדווחו לאחר טיפול ב- IL-2 במינון גבוה ומקרה מוות מדלקת מעיים שמקורה בנוגדנים ל- CTLA4.

ניתוח רטרוספקטיבי זה הראה כי טיפול עם IL-2 במינון גבוה הביא לפעילות נוגדת סרטן בקרב מטופלים עם מלנומה שהתקדמה לאחר טיפול עם איפילימומאב. ברוב המקרים, הרעילות של IL-2 במינון גבוה לא הוחמרה עקב טיפול קודם עם איפילימומאב, פרט למקרה יחיד של מוות עקב דלקת מעיים. מאחר ואיפילימומאב פועלת כנוגדן ל- CTLA4, יש לנקוט פעולות למניעת התפתחות דלקת מעיים הקשורה לנוגדנים ל- CTLA4.

מקור:

Elizabeth I. Buchbinder, Anasuya Gunturi, Jessica Perritt, Janice Dutcher, Sandra Aung, Howard L. Kaufman, Marc S. Ernstoff, Girald P. Miletello, Brendan D. Curti, Gregory A. Daniels, Sapna P. Patel, John M. Kirkwood, Sigrun Hallmeyer, Joseph I. Clark, Rene Gonzalez, John M. Richart.

A retrospective analysis of High-Dose Interleukin-2 (HD IL-2) following Ipilimumab in metastatic melanoma

Journal for ImmunoTherapy of Cancer 2016 4:52
Published on: 20 September 2016
http://jitc.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40425-016-0155-8

נושאים קשורים:  מחקרים,  אימונואונקולוגיה בחסות BMS,  נקודות בקרה חיסוניות,  איפילימומאב,  יירבוי,  מלנומה גרורתית,  הישרדות כללית,  נוגדנים ל- CTLA4,  אימונואונקולוגיה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו