מחקרים 01.01.2017

גבולות המציאות, האם המשחק Pokémon GO תורם לפעילות גופנית סדירה?

המשחק Pokémon GO גרם לאלפי אנשים ברחבי העולם לצעוד כאלף צעדים נוספים בכל יום. העניין בפוקימונים התמתן בהדרגה ומסע הציד מוצה לרב בתוך כשישה שבועות

משחק המציאות הרבודה Pokémon GO כבש אלפי בני אדם ברחבי העולם אשר יצאו לצוד פוקימונים ברחובות הערים, שבילי יערות, מדבריות והרים. מספר אנשים נחבלו ובודדים אף חרפו נפשם במרדף אחר היצורים המצוירים. בהנחה כי המשחק תרם לעליה בפעילות הגופנית של השחקנים, חוקרים מארה"ב בדקו עד כמה ההשפעה הייתה מוחשית וברת קיימא. תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בגיליון חג המולד של כתב העת BMJ.

למחקר עוקבה גויסו 1,182 נחקרים בוגרים בני 18 עד 35 שצדו פוקימונים חמושים בטלפון חכם מסדרת אייפון 6. החוקרים השוו בין מספר הצעדים היומי של המשתתפים במהלך ארבעה שבועות שקדמו למסע הציד למספר הצעדים היומי (כפי שתועד על ידי הישומון Health שהותקן במכשירים) במהלך שישה שבועות אחרי הורדת המשחק.

מניתוח התוצאות עולה כי מספר הצעדים הממוצע של 560 ציידים לפני הורדת המשחק עמד על 4,256, בשבוע הראשון אחרי התקנה של Pokémon GO מספר הצעדים היומי עלה בממוצע ב 955 (95% רווח בר סמך 697-1213), אולם העליה התמתנה בהדרגה במהלך חמשת השבועות הבאים, בשבוע השישי הציידים חזרו אל כורסאותיהם וככל הנראה איבדו עניין בטרף הוירטואלי. החוקרים לא זיהו השפעה מוחשית של מגדר, גיל, מוצא אתני, משקל, סביבה עירונית או טופוגרפיה של אזור המגורים של הציידים על המגמה המתוארת.

לסיכום, המשחק Pokémon GO גרם לאלפי אנשים ברחבי העולם לצאת מביתם ולצעוד כאלף צעדים נוספים בכל יום בעקבות הפוקימונים. בהדרגה העניין ביצורים הוירטואליים התמתן ומסע הציד הסתיים בתוך שישה שבועות.

מקור:

Gotta catch’em all! Pokémon GO and physical activity among young adults: difference in differences study
BMJ 2016; 355 doi: http://dx.doi.org/10.1136/bmj.i6270 (Published 13 December 2016) Cite this as: BMJ 2016;355:i6270

ערך: ד"ר צבי שליטנר

נושאים קשורים:  מחקרים,  מציאות מדומה,  מציאות רבודה,  פוקימון,  פעילות גופנית,  משחקי מחשב,  טלפון חכם
תגובות