חדשות 05.07.2017

לראשונה בישראל: השתלת מסתם "טיארה" לטיפול באי ספיקת לב ב"איכילוב"

עד היום בוצעו בישראל רק השתלות מילעוריות של מסתם אורטלי בלבד וזו הפעם הראשונה שמושתל מסתם ייעודי להחלפת המסתם המיטרלי באופן זעיר פולשני

החלפת מסתם אאורטלי. אילוסטרציה

"טיארה" – מסתם חדשני לטיפול באי ספיקה (דלף) של המסתם המיטרלי, הושתל השבוע, לראשונה בישראל, בניתוח זעיר פולשני שבוצע במרכז הרפואי איכילוב על ידי צוות רב מקצועי בראשות ד"ר ינאי בן גל, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה ובשיתוף המחלקה הקרדיולוגית ומערך ההרדמה.

דליפת המסתם המיטרלי היא הפגיעה המסתמית השכיחה ביותר ונובעת מפגם במסתם עצמו או מפגיעה בשריר הלב. עד היום בוצעו בישראל השתלות מילעוריות של מסתם אורטלי בלבד וזו הפעם הראשונה שמושתל מסתם ייעודי להחלפת המסתם המיטרלי באופן זעיר פולשני כמפורט לעיל.

מסתם ה"טיארה" הוא מסתם חדשני המצוי כעת בתהליכי בחינה ומושתל כיום בעולם במסגרת ניסויים ראשוניים בבני אדם. בין צוות המפתחים של המסתם החדשני גם רופא ישראלי - פרופ' שמואל בנאי, מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית ב"איכילוב".

עד כה הושתלו בהצלחה 31 מסתמים "טיארה" במרכזים במדינות קנדה, ארצות הברית, בלגיה, איטליה, גרמניה ושוויץ. מסתם זה מושתל במטופלים הנמצאים בסיכון גבוה מדי לניתוח בגישה רגילה הכוללת פתיחת בית חזה ועצירת הלב תוך שימוש במכונת לב-ריאה. עד היום, לא היה פתרון טיפולי הולם למטופלים אלה, מה שגרם לאשפוזים מרובים ואף לקיצור תוחלת חייהם.

לדברי ד"ר בן גל: "השתלת המסתם התבצעה בחדר ניתוח היברידי תחת ובהנחיית אקו תלת מימדי תוך ושטי ועל ידי צוות רב תחומי הכולל מנתחי לב קרדיולוגים התערבותיים ואנשי אקו. המסתם תוכנן כך שבשלב מוקדם של פתיחתו הוא כבר מתפקד, ומעביר דם מהעלייה השמאלית לחדר השמאלי ולשאר איברי הגוף".

החולה הראשון שעבר את ההשתלה הוא ישראלי בן 71 שסבל מאי ספיקה לבבית קשה ובעברו מספר ניתוחי לב. הוא סבל מגורמי סיכון מרובים ולכן לא היה לו עד כה פתרון ניתוחי. ההשתלה בוצעה, כאמו,ר בהצלחה מלאה ובתום הפעולה המסתם התותב נראה מתפקד היטב ללא כל דליפה על פניו. החולה עבר גמילה מהנשמה לאחר זמן קצר והועבר להמשך השגחה במחלקה יציב לחלוטין תוך צפי לשחרור בימים הקרובים.

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  דליפת מסתם מיטרלי,  ניתוחי לב,  קרדיולוגיה,  ניתוח זעיר פולשני,  השתלת מסתם,  מחקרים,  חדשות,  איכילוב,  רפואה בישראל,  טיארה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו