פסוריאזיס פוסטולרית 27.08.2017

הציטוקינים המעורבים בפתופיזיולוגיה של פסוריאזיס פוסטולרית מפושטת

מחקר חדש מצא כי הציטוקינים IL-1 ו-IL-36 הם הציטוקינים העיקריים המעורבים בפתופיזיולוגיה של פסוריאזיס פוסטולרית מפושטת

פסוריאזיס פוסטולרית מפושטת (Generalized pustular psoriasis) היא מחלה נדירה, מגבילה ולעתים מסכנת חיים המאופיינת על ידי תסנינים חוזרים של נויטרופילים לעור, התפתחות פוסטולות ודלקת סיסטמית היכולה להתבטא בהמצאות או בהיעדר פלאק פסוריאזיס כרונית. הטיפולים הקיימים כיום אינם מספקים ויש צורך בהבנה טובה יותר של הפתופיזיולוגיה של פסוריאזיס פוסטולרית מפושטת (GPP).

החוקרים ביקשו להבין יותר טוב את מנגנון המחלה העומד מאחורי GPP על מנת לפתוח צוהר לטיפולים טובים יותר. בעבודה זו בוצעה בחולי GPP בדיקת ביטוי גנים על ביופסיות מלזיות (n=28), פלאק פסוריאזיס (n=12) ומשתתפים בריאים (n=20). ביטוי גנים דיפרנציאלי נבדק על ידי אונטולוגיית גנים ואנליזת העשרה. ביטוי גנים אומת עם RT-PCR כמותי ואימונוהיסטוכימיה. מנגנון מחלה פוטנציאלי נחקר על ידי שימוש בתרבית תאים אנושיים.

בהשוואה לעור בריא, לזיות GPP הניבו 479 גנים שונים ודגימות פלאק פסוריאזיס 854 גנים שונים, כאשר 184 מתוכם היו מבוטאים ביתר בשני סוגי הדגימות. החוקרים זיהו תרומה משמעותית של IL-17A, TNF, IL-1, IL-36 ואינטרפרון בשתי המחלות. עם זאת, לזיות GPP הניבו רמות ביטוי mRNA גבוהות יותר של IL-1 ו-IL-36 ונמוכות יותר של IL-17A ו-IFN מאשר לזיות פלאק פסוריאזיס.

החוקרים זיהו ביטוי IL-36 משמעותי על ידי קרטינוציטים פרוקסימליים לפוסטולות הנויטרופיליות והדגימו כי נויטרופילים ופרוטאוזות של נויטרופילים משפעלים IL-36. החוקרים מציעים מנגנון נוסף השולט בביטוי יתר של IL-36 דרך מעכבי הפרוטאז serpin A1 ו-A3 שמעכבים אלסטאז וקטפסין G בהתאמה, היו מבוטאים ביתר בשתי המחלות ועיכבו פעילות של IL-36.

ממצאי המחקר מדגימים כי ישנה הפעלה מתמשכת של IL-1 ו-IL-36 ב-GPP, המשפעלים ביטוי כימוקינים נויטרופיליים, תסנין ויצירת פוסטולות ותומכים בתפקיד של IL-1 ו-IL-36 כשחקני מפתח בפתופיזיולוגיה של GPP.

ספרות:

Johnston, A. et al.  (2017) The Journal of Allergy and Clinical Immunology. 140(1), 109.

http://www.jacionline.org/article/S0091-6749(16)32489-7/abstract

נושאים קשורים:  IL-1,  IL-36,  serpin,  מחקרים,  פסוריאזיס
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו