חדשות 28.09.2017

החלו דיוני ועדת סל שירותי הבריאות לשנת 2018

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן לחברי הוועדה: "מעולם לא התערבתי בסל, אך מבקש מחברי הסל לתת דעתם לילדים חולי SMA. לא יהיה להם פתרון אם חברת התרופות לא תוריד את המחיר דרסטית"

​הבוקר (חמישי, 28.9) התכנסה לישיבתה הראשונה ועדת סל הבריאות לשנת 2018 במעמד שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משר משה בר סימן טוב, יו"ר הוועדה פרופ' רוני גמזו ומרכזת הוועדה פרופ' אסנת לוקסנבורג. בכינוס הוצגו חברי הוועדה בידי שר הבריאות, שברכם לדרך צלחה ועבודה פורייה.

"אתם מקבלים את כל הכלים והסמכות, את ההחלטות ואת האחריות לקביעת הנושאים בוועדת סל התרופות", אמר לחברי הוועדה שר הבריאות הרב יעקב ליצמן. "אני לא מקנא בכם. בעול שיש לכם ובאחריות שבידכם. זו עבודת קודש שיש בה המון אחריות ומחויבות לציבור. אני סומך על שיקול דעתכם המקצועית ומברך אתכם בברכת הצלחה.

עוד הוסיף השר ליצמן בדבריו כי "היה קשה לבחור את האנשים. יש הרבה אנשים טובים, מובילים, מוערכים ומקצועיים בתחומם אך הבחירה מצוינת. היו"ר (פרופ' רוני גמזו - מ.מ) הוא מקצועי  והוא מצוין כי הוא היה גם מנכ"ל שלי בתקופה הקודמת. רוני חרוץ, חריף ומומחה בכיר והוא יודע לעשות את העבודה ואני בטוח שתצליחו".

ליצמן מדגיש בדבריו כי "ביקשתי מכלי התקשורת לא לפרסם שמות של תרופות ומחלות מעכשיו ועד ההחלטות כי זה פוגע בוועדה ועושה לחץ מיותר. הצוות יודע את כל התרופות ואני מקווה שהתקשורת לא תשפיע על הוועדה. אני מעולם לא התערבתי בסל ולא הולך להתערב כי לדעתי השר לא צריך להתערב בדיוני הסל אבל אני מבקש מחברי הסל לתת דעתם לילדי SMA  היקרים. אלה ילדים שסובלים ויש למצוא להם פתרון. אנו שוקדים למציאת פתרון ואני בטוח שנמצא זאת, אך אני מבקש להדגיש: לא יהיה פתרון אם חברת התרופות לא תוריד את המחיר דרסטית. הדבר הכי קשה זה שיש ילדים שיש עבורם תרופה וכולם מסתכלים עליהם בכיליון עיניים ולא יכולים לתת להם. החברה צריכה להוריד מחיר. לא יודע אם זה ייכנס או לא – אבל צריך לתת לזה את הדעת לכך".

שר הבריאות התייחס גם לביקורת על פרסום היומן שלו וכן על וועדת האסדרה לסימון מזון: "קראתי שיש ביקורת שלא פרסמתי את היומן שלי – עד היום פרסמתי הכל ואני לא מפחד לפרסם גם עכשיו. אני יכול לסמן הכל שחור אבל אני לא עושה את זה. הרבה מהלו"ז שלי זה ביקור של חולים ובתי חולים. זה חלק מהפעילות שלי ולכן בגלל צנעת הפרט וסודיות רפואית יותר קשה ואני צריך להיזהר יותר וזה הקושי שבדבר ואני עושה זאת ונפרסם".

על הרפורמה במזון אמר השר ליצמן: "בעיתונות קראתי כאילו אני מעכב את הרפורמה במזון – זו לא החלטה שלי. משרד הבריאות קובע אך הוא לא לבד. אנחנו צריכים שיתוף פעולה עם עוד משרדים, כלכלה, משפטים. הרפורמה תהיה – מה זה משנה אם בינואר או בפברואר. אני מזכיר שחלק מהכתבים אמרו שלא תהיה רפורמה במזון כי יש לחצים אבל אני מבטיח שהיא תהיה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין כי "עבודת הוועדה היא המשימה הכי מורכבת שיש במערכת הבריאות, היא נושאת בתוכה את  הדילמות הכי מורכבות. יחד עם זאת לצד הקושי, זוהי זכות גדולה להיות חבר בוועדה.  ולכן יש הרכב ייחודי של אנשי ציבור שחברים בוועדה שהקולות השונים בו צריכים להביא את הצרכים השונים".

מנכ"ל המשרד התייחס בדבריו לנושא רפורמת סימון המזון: "לקדם את הרפורמה זהו אחד התהליכים הקשים והמורכבים - צריך לעשות אותם נכון, אנחנו חייבים למצות את הדיון עם משרדי הממשלה ולייצר מוצר שהוא נכון ומדויק. ההמלצות שהוצאנו הן ההמלצות שיהיו ואנחנו קמים כל בוקר לא בגלל שאנחנו רוצים להיות קישוט אלא בגלל הרצון שזה יתבצע. גם רפורמת ה-MRI לקחה זמן ואנחנו רואים אותה מתבצעת".

פרופ' רוני גמזו, יו"ר הוועדה, סיכם: "אני רוצה להודות לשר הבריאות על המינוי. כמו כן להודות לשר הבריאות ולשר האוצר על הגדלת הסכום לסל הבריאות שיקל עלינו בעבודה אך עדיין לא מספיק. הוועדה זו מורכבת מאנשי מקצוע  הרפואה, כלכלה, אתיקה, משפט ונציגי ציבור. מניסיוני בהרכב מגוון כזה מי שמרוויח, זהו הציבור. עומדת לפנינו עבודה קשה אנו הולכים לתעדף טכנולוגיות שנוספו בתקופה האחרונה לעולם הרפואה. אני רוצה לציין את העבודה המצוינת של  הצוות המקצועי שמכין את החומרים משך  9 חודשים עד להתכנסות הוועדה".

נושאים קשורים:  ועדת סל שירותי הבריאות 2018,  השר יעקב ליצמן,  פרופ' רוני גמזו
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו