רפואת נשים לנערה המתבגרת 29.10.2017

הנחיות חדשות ליעוץ על אמצעי מניעה לנערות מדגישות את חשיבות התקשורת עם המטופלת, יעילות השיטה הנבחרת וזכויות המטופלת

המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגיה (ACOG) פרסמה באוגוסט האחרון המלצות לרופאי/ות נשים במתן יעוץ לנערות לגבי אמצעי מניעה. ההמלצות כוללות העדפה לאמצעי המניעה היעילים ביותר וביצוע דיונים חוזרים על אמצעי מניעה ועל מיניות, הן מבחינה אישית והתנהגותית והן מבחינה בריאותית, תוך התאמת רמת השיחה לגיל ויכולת ההבנה של המטופלת

האמצעים המודרניים למניעת הריון יעילים מאוד עם שימוש נכון, ולכן ייעוץ מקיף לגבי אפשרויות למניעת הריון ואספקת מקורות להגברת הגישה לאמצעים אלו הינם מרכיבים עיקריים בבריאות הנערה המתבגרת. ללא קשר לגיל המטופלת או להיסטוריה של פעילות מינית, על רופא/ת הנשים ליזום באופן שגרתי שיחה על הצרכים, הציפיות והחששות מאמצעי מניעה. על רופא/ת הנשים להיות מודע/ת ומוכנ/ה לדון בתפיסות השגויות הנפוצות לגבי אמצעי מניעה, באופן המותאם לגיל וליכולת ההבנה של המטופלת.

המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגיה (The American College of Obstetricians and Gynecologists - ACOG) ממליצה להתחיל את הייעוץ לגבי אמצעי מניעה עם מידע על השיטות היעילות ביותר למניעת הריון. יש לכלול בדיון זה, כדבר שבשגרה, גם מידע לגבי אמצעי חירום למניעת הריון ולדבר על הגישה לאמצעים אלו. זאת ועוד, ACOG ממליצה לרופאי/ות נשים לעבוד עם צוות המרפאה על מנת לבסס פרוטוקולים משרדיים שיבטיחו את הפרטיות של מטופלות בגיל ההתבגרות, כאשר הדבר מתאפשר.

הזכות של נערות מתבגרות לסרב להתחיל או להפסיק שיטה למניעת הריון צריכה לקבל מענה על ידי רופא/ת הנשים. אין להכריח נערה מתבגרת, באף מקרה, להשתמש באמצעי למניעת הריון שנבחר על ידי מישהו אחר מלבדה, כולל הורה, אפוטרופוס, בן זוג או ספק שירותי בריאות. הביקור הראשון וביקורי המעקב צריכים לכלול הערכה מחודשת ומתמשכת של חששות והתנהגות מינית, מערכות יחסים, אסטרטגיות למניעת הריון ובדיקות וטיפול עבור זיהומים המועברים במגע מיני, בהתאם להנחיות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

ההמלצות והמסקנות של ACOG לגבי יעוץ לנערות על אמצעי מניעה:

  • על רופא/ת הנשים לתת מענה לצרכים, ציפיות וחששות המטופלת לגבי אמצעי מניעה, ללא תלות בגיל המטופלת.
  • על רופא/ת הנשים להיות מודע/ת לזכויות של קטינות בקבלה וסירוב לשירותי בריאות האישה ולפעול לפיהן.
  • יש לכלול בייעוצים לגבי אמצעי מניעה גם מידע לגבי השימוש והגישה לאמצעי חירום למניעת הריון. בנוסף, ממליצה ACOG על מתן מרשם מראש לגלולת היום שאחרי למטופלות צעירות.
  • אמצעי מניעה לטווח ארוך הינם יעילים יותר ובעלי שיעורי היענות ושביעות רצון גבוהים יותר בהשוואה לאמצעי מניעה לטווח קצר. מאחר ואמצעי מניעה לטווח ארוך גם בטוחים, הם מהוים אפשרות מצוינת למניעת הריון עבור נערות.
  • יש להתחיל יעוץ על אמצעי מניעה בהצגת השיטות היעילות ביותר למניעת הריון.
  • רופא/ת הנשים צריכ/ה להיות מודע/ת ומוכנ/ה לדון בתפיסות השגויות הנפוצות לגבי השיטות למניעת הריון ולהעביר מידע זה בצורה המותאמת לגיל וליכולת ההבנה של המטופלת.
  • הביקור הראשון וביקורי המעקב צריכים לכלול הערכה מחודשת והמשכית של חששות והתנהגות מינית, מערכות יחסים, אסטרטגיות למניעת הריון ובדיקות וטיפול במחלות זיהומיות המועברות במגע מיני, בהתאם להנחיות המקובלות.

מקור: 

 Counseling Adolescents About Contraception - ACOG COMMITTEE OPINION - Number 710 • August 2017

נושאים קשורים:  רפואת נשים לנערה המתבגרת,  נוער ומיניות,  מניעת הריון,  אמצעי מניעה,  המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגיה,  זכויות האישה,  בריאות האישה,  אמצעי חירום למניעת הריון,  מחקרים,  ייעוץ רפואי
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו