הודעות 03.12.2017

קול קורא לרופאי משפחה

חזון החוג לטיפול בכאב של איגוד רופאי המשפחה: קידום מעמדו ותפיסת תפקידו של רופא המשפחה, כמנהל טיפול כוללני, בחולה הסובל מכאב, תוך פעילות יוזמת להעצמת מיומנויות וידע של הרופאים והגדלת המודעות ומיצוב רופא המשפחה כמטפל בכאב בקרב החולים

בדיקת רופא (צילום: אילוסטרציה)

קול קורא לרופאי משפחה

עמיתים יקרים,

בכל רגע  נתון יש בארץ כ-17% מהאוכ' שסובלים מכאב (כמיליון איש!!!)

ישנם בארץ כ-120 מומחים בכאב

זמינות התורים למרפאות כאב נעה בין 6 ל-12 חודשים

ישנם בארץ אלפי רופאי משפחה

זמינות התורים נעה בין מיידית לימים ספורים

כאב הינה התלונה השכיחה ביותר במרפאת רופא המשפחה

החוג לטיפול בכאב של האיגוד קיים כבר למעלה מארבע שנים, בהן פעל נמרצות למימוש חזון החוג, שנבנה במשותף ע"י חברי ועד החוג – ד"ר יוליה גורסקי, ד"ר אייל בן בסט, ד"ר אלון מרגלית, ד"ר אביבה אלעד, ד"ר ריטה משוב, ד"ר ורדינה שומלה, ד"ר יעקב פוגלמן ואנוכי, במפגש הקמת החוג. בהמשך הדרך הצטרף אלינו לוועד ולחזון גם ד"ר אלעד ויזל.

חזון החוג לטיפול בכאב של איגוד רופאי המשפחה

  • קידום מעמדו ותפיסת תפקידו של רופא המשפחה, כמנהל טיפול כוללני, בגישה ביופסיכוסוציאלית, בחולה הסובל מכאב, תוך פעילות יוזמת להעצמת המיומנויות והידע של הרופאים.
  • הגדלת המודעות ומיצוב רופא המשפחה כמטפל בכאב בקרב החולים.
  • הפעילות תתבצע במסגרת מרפאות כאב קהילתיות בהן יעבדו רופאי המשפחה, תוך שיתוף פעולה עם מטפלים נוספים. החוג יהווה אמצעי קשר של האיגוד לרפואת המשפחה מול גופים נוספים, מקצועיים ואחרים, לקידום החזון.

בשנים מאז שקמנו, הובלנו והיינו שותפים לעשרות קורסי כאב, בנושאים מגוונים ופורמטים שונים, בכל רחבי הארץ ולרופאים מכל הקופות, היינו שותפים לכתיבה של כל הנחייה או קווים מנחים שהתפרסמו בתחום זה – שיהיו מכוונים לשפה ולפרקטיקה של רופאי המשפחה, יזמנו, השתתפנו וניהלנו כנסים רבים בתחום יחד עם גופים ואיגודים נוספים שעוסקים ומובילים תחום זה בארץ, כמו האגודה הישראלית לכאב והחברה לרפואת שריר ושלד. אנו שותפים להובלת מהפך בתחום הטיפול בכאב יחד עם איגודים מקצועיים נוספים – בעבודה מול אוניברסיטאות, ביטוח לאומי, הקופות ומרפאות הכאב של בתי החולים. בעוד זמן לא רב, נושא הטיפול בכאב של חולה כירורגי/אורתופדי – כבר לא יראה אותו הדבר. החולה וכאבו באמת יהיו במרכז, כשרופא המשפחה מהווה את רכז הטיפול הכוללני. בימים אלו אנו שוקדים על פיתוח האתר האינטרנטי של החוג, הקיים בתוך אתר האיגוד, ומרכז בתוכו מידע אקדמי וניסיון קליני המתפרסמים בנושא הכאב – בארץ ובעולם. כ"כ על כתובת מייל ייעודית למתן "עצות עמיתים" מחברי ועד החוג לרופאים בשטח, המתלבטים לגבי טיפול בכאב במטופלים שלהם.

גם את המטופלים לא שכחנו, ובאמצעות "המסע להבראת הרפואה הציבורית" שהשיקה השנה הד"ר אביבה אלעד, לאחר פרסום ספרה "חלוק לבן פרום" (המומלץ לכל רופא באשר הוא רופא) ובסיוע ד"ר אלון מרגלית, מתקיימת פנייה ושותפות גם עם מטופלים לקבלת תובנות, חוויות ודעות שלהם על שיפור הרפואה הציבורית בארץ בכלל, כולל תחום הכאב.

ולאורך כל השנים, אתם "הצבעתם ברגליים" והייתם שותפים פעילים לכל הפעילויות שלנו, והצטרפתם כחברים בחוג. אני גאה לספר כי כיום מונה החוג מעל 300 רופאים רשומים, חברי כל הקופות.

אבל אנחנו רוצים עוד! אנו רוצים לגדול ולשגשג – גם בפעילות וגם בכמות החברים. לפיכך, אנו מזמינים אתכם לכתוב לנו על בקשות, רעיונות, שאלות קליניות ואחרות וגם צירוף חברים נוספים – לכתובות הבאות:

[email protected] או [email protected]

לטופס הצטרפות לחוג, לחץ/י כאן

בינתיים, נבקש מכם לשריין את התאריכים הבאים לכנסים שלנו הצפויים להתקיים במהלך 2018:

01/02/17-03/02/17 – כנס סופ"ש – הכנס השנתי השלישי לרפואת משפחה ואורתופדיה, שיתקיים בטבריה, בהובלתה של ד"ר ריטה משוב.

07/02/17 – כנס כאב חד יומי במלון דן פנורמה.

24/05/17-25/05/17 הכנס השנתי הרביעי של החוג, במתכונת כנס דו יומית, במלון דן קיסריה.

פעילויות וכנסים נוספים יפורסמו מעת לעת דרך אתר החוג, כאשר חברי החוג יקבלו מידע מקדים ולפני כולם, ע"מ לשריין מקומות מבעוד מועד ולתת להם עדיפות להשתתפות.

אנו רואים בכל אחד ואחת מכם שגרירים טובים של החוג וחזונו, מתוך הבנה כי כאב הינו התלונה השכיחה ביותר בפרקטיקה היום יומית שלנו, וכי נדרשת עוד פעילות רבה כדי להביא כמה שיותר רופאי משפחה לרצון ויכולת לטפל הכי טוב שאפשר בחולים עם כאב.

נשמח להיות אתכם בקשר,

ד"ר ורד סימוביץ

יו"ר החוג

וכל חברי הוועד

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו