סרטן צוואר הרחם 22.01.2018

סיכון מופחת לסרטן צוואר הרחם בנשים עם התקן תוך רחמי

במטה-אנליזה שכללה 16 מחקרים נמצא כי הסיכון לסרטן צוואר הרחם היה נמוך בכשליש בנשים עם התקן תוך רחמי

סרטן צוואר הרחם הוא הממאירות השלישית בשכיחותה בקרב נשים. התקן תוך רחמי הוא השיטה הנפוצה בעולם למניעת הריון הפיכה. נמצא כי התקן תוך רחמי מפחית את הסיכון לסרטן רירית הרחם.  מחקר זה ריכז במטה-אנליזה נתונים ממחקרים שבדקו את הקשר בין התקן תוך רחמי וסיכון לסרטן צוואר הרחם.

במטה-אנליזה נכללו 16 מחקרים אשר בדקו את הקשר בין התקן תוך רחמי בעבר (ללא הגדרת זמן) והופעה של סרטן צוואר הרחם. סה״כ נכללו 4,945 נשים עם סרטן צוואר הרחם ו-7,537 שלא פיתחו סרטן צוואר הרחם.

נתונים סטטיסטיים: הסיכון היחסי לסרטן צוואר הרחם בנשים עם התקן תוך רחמי היה 0.64 (רווח בר סמך 95%: 0.53-0.77). הקשר היה חזק יותר במחקרים שבוצעו באיזורים עם היארעות גבוהה יותר של סרטן צוואר הרחם ופחות בדיקות סקר.

סיכום: מחקר זה מצא כי הסיכון לסרטן צוואר הרחם פחת בכשליש בנשים עם התקן תוך רחמי. ממצא זה בלט במיוחד באיזורים עם היארעות גבוהה יותר של סרטן צוואר הרחם ופחות בדיקות סקר.

מקור:

Intrauterine Device Use and Cervical Cancer Risk: A Systematic Review and Meta-analysis. Cortessis, Victoria K et al. Obstetrics & Gynecology. 130(6) December 2017.

 ערכה: ד״ר נועה גולדשר מינרבי

נושאים קשורים:  סרטן צוואר הרחם,  התקן תוך רחמי,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו