סרטן הוושט 01.03.2018

הקשר בין שתיית תה רותח לסרטן הוושט

מחקר סיני ענק מצא עלייה בשכיחות סרטן הוושט באנשים ששותים תה רותח בשילוב עם עישון סיגריות או צריכת אלכוהול

מרכיבי התה נמצאו אמנם כמעכבים תאים סרטניים אך שתיית משקאות חמים מאוד גורמת לפגיעה חוזרת ברירית הוושט ולעליה בתהליכים סרטניים. נתונים לגבי ההשפעה של שתיית תה רותח על ממאירות הוושט במחקרים קודמים אינם עקביים. מחקר זה בדק את הקשר בין שתיית תה רותח ושכיחות סרטן הוושט בדגש על חשיפות לגורמי סיכון נוספים כגון עישון ושתיית אלכוהול.

מעל 450,000 סינים בגילאי 30-79 נכנסו למחקר בין השנים 2004-2008. הנבדקים מילאו שאלון בנוגע להרגלי השתייה והבריאות שלהם בכניסה למחקר. תוצאת המחקר הייתה אבחנה של סרטן הוושט עד לתום המעקב ב-2015.

נתונים סטטיסטיים: בתקופת מעקב חציונית של 9.2 שנים אובחנו 1731 מקרים של סרטן הוושט. בהשוואה לנבדקים שאינם מעשנים ושותים פחות מ-15 גרם אלכוהול ליום, הסיכון לסרטן הוושט היה מוגבר ב-56% בנבדקים אשר שתו תה רותח מדי יום ועישנו סיגריות. בקרב נבדקים ששתו תה רותח פעם ביום ושתו אלכוהול הסיכון לסרטן הוושט היה יותר מכפול. בשילוב של שלושת גורמי הסיכון השכיחות של סרטן הוושט עלתה פי 5.

סיכום: החוקרים סיכמו כי שתיית תה רותח יומית בשילוב עם עישון או צריכת אלכוהול מעלה משמעותית את הסיכון לסרטן הוושט.

מקור:

Effect of Hot Tea Consumption and Its Interactions With Alcohol and Tobacco Use on the Risk for Esophageal Cancer: A Population-Based Cohort Study
Yu C, Tang H, Guo Y, Bian Z, Yang L, Chen Y, et al. Ann Intern Med. [Epub ahead of print 6 February 2018] doi: 10.7326/M17-2000.

 ערכה: ד״ר נועה גולדשר מינרבי

נושאים קשורים:  תה,  סרטן ושט,  עישון,  אלכוהול,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו