חדשות 17.05.2018

עצם שיוצרה במדפסת תלת מימד ובהתאמה אישית הושתלה ברגלו של ילד ב"איכילוב"

במרכז הרפואי איכילוב תל אביב בוצע ניתוח להשתלת עצם בכף רגלו של ילד בן עשר שסבל מסרטן בדרגת ממאירות גבוהה בכף הרגל

הדמיית העצם בתלת מימד. צילום: דוברות איכילוב

במרכז הרפואי איכילוב תל אביב בוצע ניתוח להשתלת עצם בכף רגלו של ילד בן עשר שסבל מסרטן בדרגת ממאירות גבוהה בכף הרגל, כאשר העצם הודפסה במדפסת תלת מימד. בבית החולים מוסרים כי ככל הידוע, זהו החולה הצעיר ביותר בישראל שהרופאים נעזרו בטיפול בו, בטכנולוגיית התלת ממד החדשנית.

בתכנון הניתוח השתתפו החברות הישראלית synergy3dmed ו-STI תעשיות לייזר, שייצרה את השתל.

הניתוח בוצע על ידי ד"ר סולומון דדיה וד"ר יאיר גורצק מהמערך הארצי לאורתופדיה-אונקולוגית. שניהם לקחו את הטיפול בילד שלב אחד קדימה ובמקביל להשלמת הטיפולים הכימותרפיים שעבר במחלקה להמטואונקולוגיה ילדים, עוצב שתל מותאם אישית, המבוסס על אנטומיית הגוף של הילד. בכך חיקו הרופאים את מבנה העצם תוך שימוש בטכנולוגיית התלת מימד. המנתחים הסירו בניתוח את החלק הנגוע של העצם והחליפו אותו בשתל המודפס.

לדברי ד"ר גורצק: "כיוון שהגידול עירב את אחת מעצמות שורש כף הרגל, האפשרות של כריתה מלאה יוצרת קושי ניכר בשחזור. היה ידוע שכל אופציות שחזור מקובלות יסתיימו בעיוות ובנכות של הילד ואף החמרתה בהמשך הגדילה שלו. לפיכך הניתוח, שתכנונו נעשה תוך שימוש בטכנולוגיית תלת מימד, מנע למעשה קטיעה של הגפה".

ד"ר דדיה הוסיף: "הניתוח עבר בהצלחה בעיקר בשל התאמה מושלמת של המשתל שהותאם ותוכנן אישית למטופל. הניתוחים הנעשים כך הם פורצי דרך. כל תהליך האבחון, התכנון והייצור - כחול לבן. רובו מנוהל על ידי מעבדת התלת מימד באיכילוב".

נושאים קשורים:  מחקרים,  הדפסה בתלת מימד,  השתלות,  שתל בתלת מימד,  איכילוב,  רפואה בהתאמה אישית
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו