סרטן לבלב 17.05.2018

אבלציה מלעורית באלקטרופורציה ותוצאים של סרטן לבלב מקומי מתקדם ובלתי נתיח

דיווח על הערך האפשרי של שילוב אלקטרופורציה בלתי הפיכה בגישה מלעורית במטופלים המקבלים כימותרפיה מערכתית

כ-5% מהמטופלים שעברו אבלציהשל קרצינומה מקומית-מתקדמת ובלתי נתיחה בלבלב על ידי אלקטרופורציה בלתי הפיכה בגישה מלעורית חוו ירידה בדירוג הגידול עד להבאתו למצב נתיח. הטיפול החדשני הינו בטוח וניתן לשלבו עם הטיפול הכימותרפי הסטנדרטי.

הפרוגנוזה של אדנוקרצינומה מקומית מתקדמת ובלתי נתיחה של הלבלב (locally advanced pancreatic adenocarcinoma - LAPC) עדיין גרועה. קיים עניין גובר בטכניקות אבלציה מתקדמות לשיפור התוצאים במחלה זו.

מובא להלן דיווח על הערך האפשרי של שילוב אלקטרופורציה בלתי הפיכה (percutaneous irreversible electroporation - IRE) בגישה מלעורית בקרב מטופלים המקבלים כימותרפיה מערכתית.

75 מטופלים עם קרצינומה בלתי נתיחה של הלבלב עברו IRE מלעורית לאחר כימותרפיה בהנחיית טומוגרפיה ממוחשבת (CT) תחת הרדמה כללית. התחלואה והתמותה בתקופה הבתר-ניתוחית המיידית ו-30 ימים לאחר מכן, ההישרדות ללא התקדמות וההישרדות הכללית הוערכו.

שיעורי התמותה בתקופה הבתר-ניתוחית המיידית ולאחר 30 ימים היו אפסיים. שיעור תופעות הלוואי בכל דרגה שהיא היה 25%. חציון משך האשפוז עמד על יום אחד (טווח: 1-5 ימים). חציון ההישרדות הכללית וההישרדות ללא התקדמות עבור LAPC היו 27 ו- 15 חודשים, בהתאמה.

ארבעה מטופלים עם LAPC חוו ירידה בדירוג הגידול לאחר אבלציה באמצעות IRE עד הבאת הגידול למצב נתיח ובשלושה מקרים אף בוצעה כריתה מלאה (0R).

תוצאות אלו מציעות כי אבלציית IRE מלעורית של LAPC בלתי נתיחה הינה שיטה בטוחה לשילוב עם כימותרפיה סטנדרטית שעשויה לשפר את ההישרדות. התוצאות מספקות בסיס להערכה נוספת של טיפול זה במחקרים קליניים פרוספקטיביים עם הקצאה אקראית.

מקור: 

Percutaneous irreversible electroporation with systemic treatment for locally advanced pancreatic adenocarcinoma

Authors: Edward Leen, John Picard, Justin Stebbing, Mark Abel, Tony Dhillon, Harpreet Wasan

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן לבלב מתקדם,  אדנוקרצינומה של הלבלב,  סרטן לבלב בלתי נתיח,  אלקטרופורציה בלתי הפיכה,  אבלציה מלעורית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו

היכן מבצעים טיפול זה יש לי מטופל בן 60 מתאים לטיפול IRE

אנונימי/ת
23.05.2018, 10:38

המערכת: למיטב ידיעתנו, הטיפול הנ"ל לא קיים בישראל.

היכן מבצעים טיפול זה יש לי מטופל בן 60 מתאים לטיפול IRE