כאב עצמות 19.06.2018

Carbenoxolone כטיפול חדשני להקלה בכאב עצמות הנגרם מממאירות

מחקר חדש בחן את הפוטנציאל האנלגטי של carbenoxolone, מעכב Connexins רחב פעילות, במודל עכברי לכאב עצמות הנגרם בשל ממאירות

כאבי גב תחתון. אילוסטרציה

כאב הינו סיבוך מרכזי עבור מטופלים עם סרטן המשפיע באופן ניכר על איכות חייהם. טיפולים נוכחיים הינם רחוקים מלהיות אופטימליים, וכאב עצמות הנגרם בשל ממאירות נותר בעיה קלינית וסוציואקונומית משמעותית. Connexins, חלבון מפתח בתקשורת בין תאים, בעל הפוטנציאל להשפיע על כאב עצמות הנגרם בשל ממאירות במספר רמות, כולל איתות נוציצפטיבי והרס עצם.

מחקר חדש בחן את הפוטנציאל האנלגטי של carbenoxolone, מעכב Connexins רחב פעילות, במודל עכברי לכאב עצמות הנגרם בשל ממאירות. בנוסף, נעשה שימוש בגישה פרמקולוגית על מנת לבחון את מכניזם הפעולה על ידי שימוש ב2 מעכבים ספציפיים, Gap27 ו-Gap26.

בהשוואה לקבוצת הבקרה (Vehicle treatment), מתן כרוני של 20 או 30 מ"ג/ק"ג carbenoxolone הוביל להופעה מאוחרת יותר משמעותית של הכאב והקלה בכאב הנגרם מתנועה וכאב מתמשך, כפי שהוערך על ידי שימוש בגפה ונשיאת משקל, בהתאמה. בנוסף הקבוצה שקיבלה טיפול ב-carbenoxolone הדגימה עיכוב משמעותי בזמן עד להגעת לתוצא האנושי.

מתן אינטא-טקלי אקוטי של Gap27 הקל משמעותית על השימוש בגפה ונשיאת משקל, בעוד של-Gap26 הייתה השפעה פחות משמעותית. טיפול ב-carbenoxolone היה בעל השפעה מועטה על הרס עצם בשלב המוקדם של התפתחות המחלה, ולא נצפתה כל השפעה בשלב המאוחר. באופן מפתיע, נצפתה ירידה בביטוי (Downregulated) של connexin43 בחיות נושאות סרטן בהשוואה לבקרה.

תוצאות אלו מציעות כי Connexins מעורבים בכאב עצמות הנגרם בשל ממאירות, וכי carbenoxolone עשוי להוות טיפול משכך כאבים חדשני לטיפול בכאב זה.

מקור:

Falk S. Carbenoxolone as a novel therapy for attenuation of cancer-induced bone pain. Pain. 2018 Jun 1;159(6):1127-36.

ערכה: ד"ר נועה יקירביץ אמיר

נושאים קשורים:  מחקרים,  carbenoxolone,  ממאירות,  כאב,  כאב עצם
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו