לייפת כיסתית 20.06.2018

מיקרוביוטת דרכי האוויר בלייפת כיסתית: הבדלים תלויי גיל וסטטוס מחלה

החוקרים זיהו כי הרכב המיקרוביום בחולי לייפת כיסתית משתנה עם הגיל אך אינו קשור בסטטוס ההחמרות הריאתיות

מטרת מחקר זה הייתה להעריך את המיקרוביוטה מנוזל שטיפה ברונכואלוואולרית (bronchoalveolar (lavage fluid- BALF בחולי לייפת כיסתית ולבחון את הקשר בין מיקרוביוטה לדלקת וסטטוס המחלה.

לטובת המחקר נלקחו דגימות BALF מחולי לייפת כיסתית פדיאטרים ומבוגרים וממקרי ביקורת שהורכבו מילדים אשר עברו ברונכוסקופיה מסיבות אחרות. לאחר מכן, בוצעה אנליזה של BALF עבור עומס חיידקי כולל ועבור מיקרוביוטה באמצעות ריצוף 16S rDNA.

החוקרים בחנו 191 דגימות BALF (מקרי לייפת כיסתית - 146 מקרים ו-45 מקרי ביקורת) מ-13 מרכזי טיפול בלייפת כיסתית. בחולי לייפת כיסתית בני פחות משנתיים, זנים לא אופייניים למחלה כדוגמת Veillonella, יPrevotella, Streptococcus היוו כ-50% מהמיקרוביוטה. בחולי לייפת כיסתית בני שש שנים ומעלה, הזנים האופייניים כדוגמת PseudomonasStaphylococcus , Stenotrophomonas הרכיבו את רוב המיקרוביום. ריצוף המיקרוביום הדגים טקסונום דומיננטי אשר אינו מזוהה באופן מסורתי עם לייפת כיסתית ב-20% מדגימות ה-BALF בחולי הלייפת הכיסתית ובנוסף, הדגים חיידקים ב-24% מדגימות ה-BALF בעלות התרבית השלילית.

מגוון חיידקי גבוה והימצאות יחסית גבוהה של זני  StreptococcusPrevotella ,Veillonella נמצאה כקשורה באופן הפוך עם דלקת בדרכי האוויר. קהילות מיקרוביוטה היו מובהקות בחולי לייפת כיסתית לעומת מקרי הביקורת אך לא השתנו על פי סטטוס ההחמרות הריאתיות בחולי הלייפת הכיסתית.

מסקנת החוקרים היא כי מיקרוביוטת דרכי האוויר בחולי לייפת כיסתית משתנה עם הגיל. בחולים בני פחות משנתיים הזן המוביל הינו Streptococcus בעוד שהפתוגנים הקלאסיים במחלה זו נפוצים בילדים גדולים יותר ובמבוגרים.

מקור: 

Zemanick, E.T. et al.  (2017) European Respiratory Journal. 50, 1700832

נושאים קשורים:  מחקרים,  לייפת כיסתית,  מיקרוביום,  גיל,  Streptococcus,  טקסונום
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו