סרטן ערמונית 05.07.2018

המלצות של כוח משימה בינלאומי: ניהול סרטן ערמונית בחולים קשישים

עדכון הקווים המנחים של ה-International Society of Geriatric Oncology לגבי סרטן ערמונית בגברים מעל גיל 70

סרטן ערמונית הינו הסרטן הנפוץ ביותר בגברים. מאחר והגיל החציוני לאבחנה הינו 66 חולים רבים נדרשים להערכה אורולוגית וגריאטרית על מנת להתאים טיפול אישי המתייחס לתחלואה נלווית ולשבריריות של החולה.

מטרת עבודה זו היתה לעדכן את הקווים המנחים של ה-International Society of Geriatric Oncology - SIOG לגבי סרטן ערמונית בגברים מעל גיל 70.

עדכונים אלו כוללים חומר חדש לגבי הערכת מצב בריאות וטיפול בסרטן ערמונית מקומי, מתקדם ועמיד לסירוס. לטובת המחקר כוח משימה של ה-SIOG סקר מאמרים רלוונטיים שפורסמו בין 2013-2016 באמצעות מונחי חיפוש הקשורים לסרטן הערמונית, אוכלוסיה קשישה, הערכה גריאטרית, טיפולים מקומיים ומחלה עמידה או חוזרת לאחר סירוס. כל חבר בכוח הציע שינויים לקווים המנחים הקודמים. שינויים אלו עברו בין חברי הכוח.

החוקרים סבורים שיש צורך בניהול חולים קשישים לפי מצב בריאותם הפרטני ולא לפי גילם. חולים קשישים במצב טוב צריכים לקבל את אותו טיפול שחולים צעירים יותר היו מקבלים על פי ההמלצות הבינלאומיות.

בעת הערכה הראשונית, בדיקות סקר לפגיעה קוגניטיבית הינן הכרחיות על מנת להעריך את יכולתו של המטופל לקבל החלטות מושכלות. הערכה ראשונית של מצב בריאות צריכה להיות באמצעות הכלי המתוקף G8.

ציונים לא תקינים ב-G8 צריכים להוביל להערכה גריאטרית מפושטת למציאת תחלואה נלווית (באמצעות מדד ה- Cumulative Illness Score Rating-Geriatric), תלות (פעילויות יומיומיות) ומצב תזונתי (באמצעות הערכת אובדן משקל). חולים שבריריים או בעלי נכות ותחלואה נלווית קשה דורשים הערכה גריאטרית מקיפה.

חידושים בתחום ההערכה הגריאטרית והטיפולים עבור מחלה מקומית ומתקדמת תורמים לניהול נכון יותר של חולים קשישים עם סרטן ערמונית. הבנה טובה יותר של תפקידו של מעקב פעיל עבור מחלה פחות אגרסיבית תורמת להתאמת טיפול פרטני למטופלים.

מקור: 

Droz, J. et al. (2017) European Urology. 72(4), 521.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן ערמונית,  קשישים,  קווי הנחיה,  International Society of Geriatric Oncology
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו