הפטיטיס C 18.07.2018

טיפול בחולי HCV מגנוטיפ 1b שנכשלו על טיפול אנטי-ויראלי ישיר

גלקפרוויר ופיברנטסוויר הניתנות במשך 12 שבועות יכולות להוות פתרון לחולי HCV מגנוטיפ 1b שנכשלו על טיפול אנטי-ויראלי ישיר ראשוני

הפיתוח של טיפולים אנטי-ויראליים ישירים (direct antiviral agents-DAA) כנגד הפטיטיס C (HCV) הוביל לשיעור גבוה יותר של תגובה וירולוגית ממושכת עם משך טיפול קצר יותר ופחות תופעות לוואי לעומת פרוטוקולים הכוללים אינטרפרון.

עם זאת, שיעור קטן של חולים אינו מגיע לתגובה וירולוגית ממושכת בטיפול הראשון ובכלל זה חולים המקבלים DAA עם או ללא פג-אינטרפרון ו/או ריבווירין. למרות שטיפול חוזר עם שילוב של DAA צריך להינתן לחולים אלה, קשה יותר להשיג תגובה וירולוגית ממושכת בעת טיפול חוזר לאור חילופים הקשורים בעמידות או חילופים הנגרמים מהטיפול.

סקירה זו מסכמת את הפרוטוקולים המשמשים לטיפול חוזר ושיעורי התגובה הוירולוגית הממושכת עבור HCV מגנוטיפ 1b.

יש צורך בהימנעות מתרופות התוקפות את האתרים שנתקפו על ידי התרופה הראשונית אך שילובים חדשניים כדוגמת סופוסבוויר, ולפטסוויר ווקסילופרוויר או גלקפרוויר ופיברנטסוויר הניתנים במשך 12 שבועות יכולים להוות פתרון עבור חולי HCV מגנוטיפ 1b שנכשלו על טיפול DAA ראשוני. יש צורך במעקב אחר מידע חדש הרלוונטי לטיפולים אלו לטובת בחירת DAA נכון עבור החולים שנכשלו על טיפול ראשוני.

מקור:

Kanada, T. et al.  (2017) World Journal of Gastroenterology. 23(46), 8120

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5739919/

נושאים קשורים:  מחקרים,  HCV,  Abbvie,  גנוטיפ 1b,  גלקפרוויר,  פיברנטסוויר,  SVR,  כשלון טיפולי,  קו ראשון
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו