פרקינסון 16.09.2018

האם istradefylline יכול לשמש כאופציה טיפולית בחולי פרקינסון עם אי תקינות תנוחתית?

השפעת istradefylline על תנוחתם של מטופלים עם מחלת פרקינסון הנמצאים תחת טיפול ב-levodopa

נוירונים, מחלת פרקינסון (איור: אילוסטרציה)
נוירונים, מחלת פרקינסון (איור: אילוסטרציה)

אי-תקינות תנוחתית (postural abnormality) היא סיבוך עמיד לטיפול במחלת פרקינסון מתקדמת. במחקר חדש, שנערך ב- Dokkyo Medical University בעיר Tochigi ביפן, ושהתפרסם בכתב העת Journal of the Neurological Sciences, ביקשו החוקרים להעריך את יעילותה של istradefylline, אנטגוניסט סלקטיבי לקולטן אדנוזין A2A.

מתוך תת-אנליזה של מחקר תווית פתוחה שנמשך שלושה חודשים, ניתחו החוקרים את ההשפעות של istradefylline על תנוחתם של 21 מטופלים עם מחלת פרקינסון הנמצאים תחת טיפול ב-levodopa.

נתונים סטטיסטיים: הציון בסעיף תנוחה (סעיף 3.13) ב-Movement Disorder Society revision of the Unified Parkinson's Disease Rating Scale (MDS-UPDRS) חלק III השתפר באופן מובהק לאחר טיפול ב- istradefylline (בייסליין של 1.3±1.0 נקודות בהשוואה ל-0.9±0.9 נקודות לאחר שלושה חודשים, P<0.05).

בקרב 18 המטופלים עם אי-תקינות תנוחתית בבייסליין, המוגדרת כנקודה אחת ומעלה ב- MDS-UPDRS חלק III סעיף 3.13, התנוחה השתפרה אצל 9 מטופלים (50%) ונותרה ללא שינוי ב-9 מטופלים (50%) לאחר טיפול ב- istradefylline. לא נמצא הבדל בין המאפיינים הבסיסיים של קבוצת המטופלים שהשתפרה לבין זו שנותרה ללא שינוי, למעט נטייה לשיעור גבוה יותר של Hoehn and Yahr stage IV and V (מצב OFF) בקרב קבוצת המטופלים שהשתפרה.

לא נמצאה קורלציה בין שינויים בציון התנוחה (3.13) לבין שאר הסעיפים ב- MDS-UPDRS חלק III, ב-PD Questionnaire-8, ב-PD Sleep Scale-2, וב- Epworth Sleepiness Scale.

סיכום: לאור הממצאים החוקרים מסכמים שבהתבסס על ממצאים ראשוניים אלו, ניתן להעריך ש- istradefylline יכול לשמש כטיפול יעיל עבור אי-תקינות תנוחתית במטופלים עם מחלת פרקינסון בינונית.

מקור:

Suzuki, K., Miyamoto, T., Miyamoto, M., Uchiyama, T. and Hirata, K. (2018). Could istradefylline be a treatment option for postural abnormalities in mid-stage Parkinson's disease?. Journal of the Neurological Sciences, 385, pp.131-133.

http://www.jns-journal.com/article/S0022-510X(17)34518-5/fulltext

נושאים קשורים:  מחקרים,  istradefylline,  adenosine receptor antagonist,  תנוחה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו