מחקרים 20.09.2018

ה-BMI ויחס CRP/אלבומין מנבאים התקדמות מוקדמת של מלנומה בלתי נתיחה תחת טיפול בניבולומאב (אופדיבו)

BMI נמוך ו-CAR גבוה היו גורמי ניבוי להתקדמות המחלה ונקבעו כגורמים פרוגנוסטיים

מטרת המחקר הנוכחי היתה לזהות סמנים מנבאים, כולל מדדי דלקת וסטטוס תזונתי, להתקדמות מוקדמת בקרב מטופלים עם מלנומה בלתי נתיחה שטופלו עם ניבולומאב (Nivolumab - Opdivo).

בוצעה סקירה רטרוספקטיבית של 39 מטופלים עוקבים עם מלנומה בלתי נתיחה שטופלו עם ניבולומאב. התקדמות מוקדמת של המחלקה הוגדרה כמחלה מתקדמת תוך 60 יום מתחילת הטיפול עם ניבולומאב, לפי הקריטריונים להערכת תגובה בגידולים מוצקים (Response Evaluation Criteria in Solid Tumors version 1.1 - RECIST v1.1). מודל אינדקס הניבוי (אינדקס דלקת במלנומה [melanoma inflammation index - MII]) נקבע לפי מספר הגורמים המנבאים.

17 מטופלים היו עם מלנומה עורית ו-22 מטופלים היו עם מלנומה בריריות. שיעור התגובה הכללי היה 18.4% ושיעורי התגובה עבור מלנומה עורית ושל הריריות היו 29.4% ו-9.5%, בהתאמה. התקדמות מוקדמת נצפתה בקרב 13 מטופלים (34.2%). בניתוח רב-משתנים נמצא כי מדד מסת הגוף והיחס בין חלבון מגיב Cי(CRP) לאלבומים (CRP/albumin ratio - CAR) נקשרו באופן בלתי תלוי ומובהק להתקדמות מוקדמת, שיעור השליטה במחלה, הישרדות ללא התקדמות והישרדות כללית.

BMI נמוך (חתך: 20) ו-CAR גבוה (חתך: 0.0055) היו גורמי ניבוי להתקדמות המחלה ונקבעו כגורמים פרוגנוסטיים. MII, מ-0 עד 2, נקבע לפי מספר הגורמים הללו. ההיארעות של התקדמות מוקדמת היתה 0% בקבוצה בסיכון הנמוך (MII=0),י50% בקבוצה בסיכון הבינוני (MII=1) ו- 83% בקבוצה בסיכון הגבוה (MII=2).

סטטוס MII של BMI נמוך ו-CAR גבוה עשוי לשמש לניבוי התקדמות מוקדמת של מלנומה בלתי נתיחה בקרב מטופלים המקבלים ניבולומאב (אופדיבו).

מקור:

int J Clin Oncol, Predicting marker for early progression in unresectable melanoma treated with nivolumab, 2018 Aug 30

נושאים קשורים:  מחקרים,  מלנומה בלתי נתיחה,  מלנומה עורית,  מלנומה בריריות,  ניבולומאב,  Nivolumab,  אופדיבו,  OPDIVO,  התקדמות מוקדמת,  שיעור התגובה הכללית,  מדד מסת הגוף,  יחס CRP/אלבומין,  תת משקל,  הפרעה בתפקוד הכלייתי,  אונקולוגיה,  Oncology,  רפואת עור,  dermatology
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו