הודעות 25.10.2018

סיכום שנה בפעילות האיגוד

הסתיימה השנה הראשונה לפעילות מוסדות האיגוד לאחר בחירתם. להלן סיכום של פעילות האיגוד השנה

עמיתים יקרים,

הסתיימה השנה הראשונה לפעילות מוסדות האיגוד לאחר בחירתם. הייתה זו שנה מרתקת ועמוסה בפעילות. מובאות בפניכם מעט ''טעימות'' משגרת עבודתנו:

תקשורת והפצת מידע:

בנוסף לערוצי התקשורת השגרתיים כגון אתר האיגוד, והידיעון המופץ מידי שבועיים בדוא״ל לכל חברי/ות האיגוד ובהם עדכונים שוטפים ותכניות מפגשים מדעיים הרחבנו את מסלולי העדכון ע״י הוספת קבוצה בפייסבוק אשר נועדה לאפשר ערוץ תקשורת זמין ויעיל עם הרופאים חברי האיגוד.

קבוצה זו מאפשרת אפיק תקשורת נגיש בין העמיתים, בו יכול כל חבר להעלות רעיונות מתחום עבודתנו, לקרוא על רשמים ממפגשים מקצועיים ולהתעדכן על כנסים.

במהלך השנה הושקה, בשיתוף עם הר"י, אפליקציה סלולארית של האיגוד. באפליקציה ניתן למצוא מגוון של תכנים ומידע, כולל הודעות של האיגוד, עדכון על פעילויות, רשימת כנסים, חדשות רפואיות, מאמרים מהרשת, וכו'.

אנו שואפים לצרף לקבוצה ולאפליקציה את כל הרופאים החברים באיגוד, לכן נבקש מהעמיתים שטרם הצטרפו, להוריד את האפליקציה ולהצטרף לקבוצה. מטרתנו היא לאפשר ע"י כך תפוצה רחבה ומהירה ככל האפשר למידע ולתכנים שברצוננו להעביר.

ניירות העמדה המתעדכנים על בסיס שוטף נמצאים בשלב זה רק באתר האיגוד, אולם תוך שבועות ספורים, ובעריכה גרפית חדשה, ניתן יהיה למצוא את כל ניירות העמדה התקפים גם באפליקציה (פרטים נוספים בסעיף 6).

האמנה לבדיקת אברי גוף מוצנעים:

ציבור המטופלות וועדות הכנסת העלו את נושא הבדיקה הגינקולוגית ו''חוויות המטופלות'' לשיח הציבורי .

האיגוד הוביל כתיבת אמנה בנושא ''נוהל לבדיקות גינקולוגיות'', אשר הוצגה בפני חברי הלשכה האתית של ההסתדרות הרפואית. בדיון אשר התקיים הציעו חברי הלשכה לאתיקה כי ראוי שהמסמך יחול על כלל הבדיקות האינטימיות.

לפיכך, האמנה הורחבה לכדי פרק הדן בבדיקת אזורים מוצנעים במטופלים/ות ומהווה כעת חלק מהקוד האתי של הר''י.

פעילות למען המתמחים:

  • הוחלט לצרף למוסדות האיגוד נציגי מתמחים מרחבי הארץ. בסניף מרכז הצביעו 101 מתמחים ובחרו את נציגיהם למוסדות האיגוד. בסניף צפון נבחר נציג והננו ממתינים למתמחים נוספים מהסניפים האחרים, שישתלבו בפעילות מוסדות האיגוד.
  • עודכן הסילבוס להתמחות והוא משקף כעת את מגוון הפעולות והמיומנויות הדרושות להכשרת רופא הנשים והתאמתו לעשור השלישי של שנות האלפיים.
    לפרטים על התכנים לסילבוס, לחצו כאן.
  • לאחר שבע שנות פעילות מבורכת, אנו נפרדים מפרופ' ג'וני יונס, יו''ר וועדת הבחינות  בהתמחות.
    נבנתה מתכונת חדשה של וועדות בחינות המורכבת מתתי וועדות לבחינות שלב א' ושלב ב'. בראש כל תת וועדה עומדים יו''ר וסגנו. החל ממועד הבחינה הקרוב, יבוצע רענון של הסילבוס, ויוכנסו לבחינה ניירות עמדה ומאמרים מובילים (ע"פ פירוט).
  • הורחבו הסדנאות ב''מסר'' לסימולציות במצבי קיצון ומתנהל מו''מ מתקדם עם הר''י ומשרד הבריאות במטרה להכליל בסילבוס ההתמחות מגוון סימולציות מתחומי רפואת נשים, מיילדות, אולטרה סאונד וכירורגיה גינקולוגית.

השתלמות עמיתים:

השתלמות עמיתים בפריון אושרה עקרונית על ידי המועצה המדעית ומונחת על שולחנה של נשיאות הר''י לקראת אישורה הסופי. השתלמות העמיתים במקצועות המיילדות והאורוגינקולוגיה הועלו בפני המועצה המדעית. הוצעו שינויים הנבחנים עתה והננו מקווים להוביל לאישורם הסופי בהקדם.

כנסים ומפגשים מקצועיים:

המשכנו במסורת של כנסים רבעוניים בסניפים. בחלקם אף הוזמנו מרצים בכירים מחו"ל. חודש הקשר עם האיגוד הגינקולוגי הגרמני ובסניף מרכז התקיים כינוס דו לאומי משותף. משלחת מרצים מהסניף אמורה לטוס באביב לפרנקפורט לכנס גומלין.

ניירות עמדה:

בשיתוף חברות הבת השונות, אנו ממשיכים לקדם את ניירות העמדה המהווים נדבך מרכזי במקצוענו. בשנה האחרונה דנה מועצת האיגוד ב-16 ניירות עמדה. אושרו 9 ניירות עמדה חדשים ו-7 עדכונים.

בתחום הפרופסיונאלי:

  • על סדר יומו של הועד הנוכחי מונחים נושאים כבדי משקל, לרבות בקשתנו להצטרף כ''ידידי בית המשפט העליון'' בערעור על פסק הדין בנושא יילוד לפני שבוע 39 בהעדר סיבה רפואית. הנושא נדון בהרחבה במועצת האיגוד ובמועצה הלאומית ואנו מקווים להצליח לשכנע את שופטי בית המשפט העליון בצדקת דרכנו המקצועית.

    בשיתוף עם הר''י הננו מובילים מהלך, שמטרתו לשנות את חוזר מינהל הסיעוד, אשר הגדיר סמכויות ותפקידים לאחיות המוגדרות ''אחות מומחית בקהילה'' והעשוי לפגוע קשות במטופלות, ברמת הרפואה בכלל ורפואת הנשים בפרט במדינת ישראל.

  • אנו מנהלים פעילות מקצועית לא פשוטה מול המועצה הלאומית לכירורגיה ומקצועות אחרים, להכרה בניתוחים פלסטיים של העריה כחלק ייחודי למקצוענו.
  • אנו מייחסים חשיבות עליונה לצירופם של עמיתים רבים (מומחים ומתמחים) לאיגוד ולחברות הבת, ופועלים במספר מישורים כדי לממש זאת.
  • נמשיך לקדם שיתופי פעולה עם איגודים משיקים בהר"י, דוגמת איגוד הגנטיקאים והאיגוד למחלות זיהומיות, וכן נפעל לשיתוף בין חברות הבת למניעת כפילויות בכנסים ותיאום פעילויות.
  • כבעבר, נמשיך לפעול יחד עם חברות הבת להכנסה לסל הבריאות של טכנולוגיות ותרופות בתחומנו.

אתר האיגוד, בניהולו של פרופ' יונה תדיר, עמוד הפייסבוק החדש, בניהולו של ד''ר משה רויבורט, עומדים לשרותכם. נשמח לקבל מכם רעיונות, תגובות והצעות באמצעות דיוור ישיר או באמצעות המדיה האלקטרונית לסוגיה. אנא שתפו אותנו בכל שתמצאו לנכון.

בעבודתי פגשתי בעמיתים בועדים השונים, בחברות הבת ובמועצת האיגוד, חדורי רצון לתרום לקהילה המקצועית שלנו והעושים עבודתם במסירות ובמקצועיות.

תודתי והוקרתי שלוחה לכולם, וכן למזכירת האיגוד, גב' מור שיינר.

שפע ההתנסויות ומגוון העבודה הופך את חווית עבודתנו לייחודית והזמנים למעניינים במיוחד........וזאת הייתה השנה שהייתה!

שלכם בידידות,

פרופ' רוני מימון , יו"ר האיגוד למיילדות וגינקולוגיה
וחברי וועד האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו