עיסויים 28.11.2018

טיפול בעיסוי עבור מטופלים פליאטיביים פדיאטרים

השפעת מתן עיסויים במרפאה לילדים מטופלים פליאטיבית על הילדים ומשפחותיהם

קבוצת חוקרים אמריקאים מבית החולים אומהה בארה"ב פרסמו החודש בכתב העת המדעי Journal of palliative Care בחינה של השפעת הטיפול בעיסוי על ילדים המטופלים במרפאה פליאטיבית ועל משפחותיהם. החוקרים בחנו שינויים בנטל הסימפטומים של המטופלים הפליאטיביים, שינויים בתסמיני השימוש בתרופות, השפעה של הטיפול בעיסוי על מצוקת המשפחה, ותפיסות הצוות המטפל לגבי הטיפול סיעודי לילדים ולמשפחותיהם.

סך של 135 עיסויים סופקו לילדים ולמטפלים שלהם. המחקר כלל מרכז טיפולי אחד בו סופקו עיסויים באורך 10 דקות לילדים המקבלים טיפול פליאטיבי ועיסוי של 10 דקות למטפלים המשפחתיים שלהם. נצפתה ירידה מובהקת במדד הכאב לילדים (FLACC score)י(P <0.0001) עם חציון (טווח בין-רבעוני [IQR]) טרום טיפול של 2 (1-3) ולאחר טיפול של 0 (0-1). כמו כן נמצא הבדל בנטילת תרופות נגד כאבים "לפי הצורך" ב-24 השעות שלפני ואחרי העיסוי (P = .0477). ההבדלים החציוניים במצוקה של המשפחה עם עיסוי היו 3.0- (IQR = 2.0, P <0.0001). אחיות ליד המיטה (100%) דיווחו על עיסוי כדרך משמעותית לטפל במשפחות ובחולים.

טיפול בעיסוי הוא התערבות משמעותית פוטנציאלית עבור מטופלים פליאטיביים לטיפול בילדים עם השפעה ניכרת על נטל התסמינים, תועלת למטפלים במשפחה, וקבלה על ידי צוות סיעודי.

מקור:

Weekly, T., Riley, B., Wichman, C., Tibbits, M., & Weaver, M. (2018). Impact of a Massage Therapy Intervention for Pediatric Palliative Care Patients and Their Family Caregivers. Journal of Palliative Care. https://doi.org/10.1177/0825859718810727

נושאים קשורים:  עיסויים,  רפואה פליאטיבית,  מחלות סופניות,  טיפול פליאטיבי פדיאטרי,  טיפול תומך,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו