תיאור מקרה 02.12.2018

תיאור מקרה: דלקת חריפה בלבלב מחקה STEMI

פתולוגיות אינטרה אבדומינליות כמו דלקת לבלב חריפה עלולות להוביל לשינויי אק"ג חולפים דמויי STEMI

בדיקת אק"ג (צילום: אילוסטרציה)
בדיקת אק"ג (צילום: אילוסטרציה)

שינויים אלקטרדיוגרפיים המחקים איסכמיה שרירית דווחו מדי פעם בחולים עם פתולוגיה תוך בטנית כולל דלקת הלבלב חריפה. צוות של רופאים אמריקאים ב-Einstein Medical Center שבפילדלפיה מדווח על מקרה של פנקראטיטיס עם התייצגות דומה לאוטם לבבי עם עליות ST באק"ג. המקרה פורסם החודש בכתב העת המדעי Case Reports in Cardiology.

גבר בן 60, ללא היסטוריה רפואית קודמת, הוצג למחלקת החירום לאחר סינקופה. בחדר מיון היה יציב. ה-ECG שלו הראה סינוס ברדיקרדיה ב-53 פעימות לדקה, גלים T 1 מ"מ, עליות ST בלידים II, III, ו-AVF, גובה 2 מ"מ ST ב-V3.

בשל החשש ל-STEMI, הוא נלקח מיידית לצנתור לב שמאל חירום (LHC) , שבו נמצאה מחלת העורקים הכליליים לא חסימתית (CAD). המעבדה שלו הראתה ערכי ליפאז של 25,304 IU / l (רמה נורמלית 8-78 IU / l). בדיקת תפקודי הכבד ורמת הטריגליצרידים היו נורמליות. Troponin היה <0.01 ng / ml. בדיקה טומוגרפית ממוחשבת של הבטן חשפה דלקת לבלב חריפה חריפה עם קולקציית נוזל קטנה ב-Uncinate process. הוא טופל עם החייאה נוזלית תוך ורידית אגרסיבית ושוחרר ביום 3.

פתולוגיות אינטרה אבדומינליות כמו דלקת חריפה בלבלב חריפה עלולות להוביל לשינויי אק"ג חולפים דמויי STEMI. חשוב להשתמש ברמזים באק"ג, בממצאים אקו-קרדיוגרפיים ובשיפוט קליני, כדי למנוע צנתור לב, חשיפה לחומר ניגוד ועלויות טיפול רפואי.

מקור: 

Akanksha Agrawal, Nuzhat Sayyida, Jorge Luis Penalver, and Mary R. Ziccardi, “Acute Pancreatitis Mimicking ST-Segment Elevation Myocardial Infarction,” Case Reports in Cardiology, vol. 2018, Article ID 9382904, 3 pages, 2018. https://doi.org/10.1155/2018/9382904.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  אוטם לבבי,  דלקת בלבלב,  pancreatitis,  STEMI
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו