פסוריאזיס 03.12.2018

תוצאות לאחר שלוש שנים: טיפול בפסוריאזיס עם איקסקיזומב

היעילות ובטיחות של איקסקיזומב במהלך 156 שבועות בניסוי UNCOVER-3 במטופלים שקיבלו את המינון המקובל של התרופה

פסוריאזיס (אילוסטרציה)
פסוריאזיס (אילוסטרציה)

פסוריאזיס הינה מחלה כרונית שלעתים דורשת טיפול תרופתי ארוך טווח. איקסקיזומב, הינו נוגדן מונו-קלונלי עם זיקה גבוהה שפועל בצורה בררנית על אינטרלוקין 17A. תרופה זו מאושרת לטיפול במטופלים עם פסוריאזיס קשקשי ברמה בינונית עד קשה.

מטרת המחקר היתה לבחון את היעילות ובטיחות של איקסקיזומב במהלך 156 שבועות בניסוי UNCOVER-3 במטופלים שקיבלו את המינון המקובל של התרופה (160 מ"ג של איקסקיזומב בשבוע אפס, 80 מ"ג כל שבועיים עד שבוע 12 ולאחר מכן כ-80 מ"ג כל ארבעה שבועות).

מינון התרופה למטופלים שקיבלו איקסקיזומב כל שבועיים, איקסקיזומב כל ארבעה שבועות, אנטרספט פעמיים בשבוע או אינבו הוחלף למתן איקסקיזומב כל ארבעה שבועות, במהלך התקופה ארוכת הטווח של הניסוי. יעילות הטיפול נבדקה בשלוש שיטות סטטיסטיות: as-observed, multiple imputation, ו-modified nonresponder imputation.

בשבוע 156, 80.5% מהמטופלים השיגו שיפור של כ-75% מעל רמת הבסיס שלהם בציון ה-Psoriasis - Severity Indexי(PASI).י66% מהמטופלים השיגו שיפור של לפחות 90% מעל רמת הבסיס שלהם בציון ה-PASI. כ-45.1% מהמטופלים השיגו שיפור של 100% מעל רמת הבסיס שלהם בציון ה-PASI כאשר החוקרים השתמשו בשיטת ה-Nonresponder imputation.י97.2% מהמטופלים ו-86.2% מהמטופלים השיגו שיפור של 75% מעל רמת הבסיס שלהם בציון ה-PASI כאשר החוקרים השתמשו בשיטת ה-as-observed ושיטת ה-multiple imputation, בהתאמה.

תוצאות דומות התקבלו אצל מטופלים עם מעורבות של הקרקפת, ציפורניים או כפות הידיים והרגליים. לא נמצאו מדדי בטיחות חדשים במהלך השנה השלישית של הניסוי.

הגבלות הניסוי הן שאין קבוצה שקיבלה אינבו או קבוצת השוואה פעילה לאחר שבוע 12 של הניסוי.

לסיכום, טיפול באיקסקיזומב הוביל לתוצאות טובות בניקוי נגעי העור והציפורים, ללא מדדי בטיחות חדשים במהלך שלושת שנות הניסוי.

מקור:

Leonardi, C. et al. (2018) Journal of the American Academy of Dermatology. 79(5)

נושאים קשורים:  מחקרים,  יעילות,  אינטרלוקין 17,  איקסקיזומב,  טווח ארוך,  פסוריאזיס,  בטיחות,  UNCOVER-3
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו