תיאור מקרה 17.12.2018

פוטנציאל של שתי תרופות פסיכדליות בטיפול באלכוהוליזם

תיאור מקרה ראשון של מחקר SPECT וטיפול רצף ב-ibogaine ו-5-MeO-DMT לטיפול בהתמכרות לאלכוהול

אלכוהוליזם (צילום: אילוסטרציה)
אלכוהוליזם (צילום: אילוסטרציה)

איבוגאין הוא אלקלואיד ממקור צמחי וחומר פסיכדלי דיסוציאטיבי בעל תכונות נוגדות התמכרות למספר רב של חומרים כולל אלכוהול. 5-MeO-DMT הוא חומר פסיכדלי טבעי ידוע הגורם לחוויות מיסטיות רבות עוצמה ואף הוא בעל תכונות אנטי ממכרות.

ההשפעות הטיפוליות הפוטנציאליות של שתי התרכובות בטיפול בהפרעת שימוש באלכוהול עדיין אינן ברורות דיין ויש צורך במחקרים נוספים. בנוסף, עד כה לא פורסמו מחקרים שנעזרו בהדמיית מוח אנושית בהקשר של טיפול זה.

קבוצת מחקר רב תחומית מארה"ב ודרום אפריקה פרסמה בכתב העת המדעי Progress in Brain Research תיאור מקרה ראשוני בספרות של טיפול משולב זה בליווי הדמיה מוחית מבוססת SPECT.

המטופל הינו חייל משוחרר בן 31 עם הפרעת אלכוהול מתונה, שביקש טיפול במרפאת אשפוז במקסיקו, אשר השתמשה בפרוטוקול רציף עם איבוגאין הידרוכלוריד (1550mg, 17.9mg / kg) ביום הראשון, ולאחר מכן (DMT, 5-7mg) ביום 3. המטופל עבר הדמיה מוחית של SPECT שכללה הקלטה במנוחה (resting state) , והקלטה נוספת שלושה ימים לאחר הטיפול.

במהלך הטיפול באיבוגאין של החולה שלווה בתמיכה פסיכותרפית עם התערבות מינימלית, הוא חווה חזיונות דמויי חלום, שכללו תוכן הנוגע לשימוש באלכוהול שלו ולפתרון טראומות התפתחותיות קודמות. הוא תיאר את הטיפול שלו ב-MeO-DMT5 כפריצת דרך טרנספורמטיבית ורוחנית.

ה-SPECT הדגים עליה בפרפוזיה לאיזורים הקשורים בהתמכרות bilateral caudate nuclei, left putamen, right insula כמו גם במספר איזורים באונות הטמפורלית אוקסיפיטלית והצרבלום, בהשוואה לסריקה הבסיסית של המטופל.

המטופל דיווח על שיפור במצב הרוח, הפסקת השימוש באלכוהול והפחתת התשוקה לאחר 5 ימים לאחר הטיפול, השפעות שנמשכו חודש אחד, עם חזרה חלקית לשימוש מתון באלכוהול תוך חודשיים.

במקרה זה, הטיפול הרציף באיבוגאין ו-5MeO-DMT הביא לפעילות מוגברת באזורי מוח רבים הקשורים הן בהפרעות בשימוש באלכוהול והן בפרמקולוגיה הידועה של שתי התרכובות. השפעה זו עלתה בקנה אחד עם תוצאה טיפולית חיובית קצרת טווח. בתיאור המקרה המחברים מציגים שיקולים תיאורטיים לגבי הפוטנציאל של שתי התרופות הפסיכדליות בטיפול בהתמכרות לאלכוהול וסוקרים תחומים נוספים למחקר עתידי.

מקור:

Barsuglia, Joseph P., Martin Polanco, Robert Palmer, Benjamin J. Malcolm, Benjamin Kelmendi, and Tanya Calvey. "A case report SPECT study and theoretical rationale for the sequential administration of ibogaine and 5-MeO-DMT in the treatment of alcohol use disorder." (2018).

עריכה: ד"ר אביעד הדר

נושאים קשורים:  מחקרים,  תיאור מקרה,  רפואה פסיכדלית,  אלכוהוליזם,  התמכרויות,  התמכרות לאכוהול,  תרפיה פסיכדלית,  איגוד אילסם,  איבוגאין,  MeO-DMT,  Ibogaine,  Psychedelic; SPECT5
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
21.12.2018, 09:51

מרתק וחשוב

29.12.2018, 15:49

לדעתי יעבוד תקופה קצרה.. חובה הימנעות מוחלטת! הרי זו המחלה ותן לה פעם ואז המחלה חוזרת..