הפרעות קשב וריכוז 10.01.2019

גירוי מגנטי תת גולגולתי עמוק (dTMS) אינו יעיל בהפרעות קשב

תוצאות מחקר אקראי מבוקר פלצבו לבחינת גירוי מגנטי תת גולגולתי עמוק לטיפול בהפרעות היפראקטיביות של מבוגרים

תאי עצב במוח (אילוסטרציה)
תאי עצב במוח (אילוסטרציה)

מחקרים אחרונים תומכים באפקטיביות האפשרית של גירוי מגנטי תת-גולגולתי רפטיטיבי (rTMS) כטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD).

קבוצת חוקרים ישראלית, מבית החולים באר יעקב, ביצעה מחקר קליני אקראי, עם גירוי דמה וגירוי אמיתי, להערכת הבטיחות והיעילות האפשרית של rTMS פרפרונטלי עמוק דו-צדדי לטיפול ב- ADHD למבוגרים. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת World Journal of Biological Psychiatry.

26 מבוגרים עם ADHD חולקו באקראי לגירוי דמה (sham) או ל-TMS עמוק (dTMS). עשרים טיפולים יומיים בוצעו באמצעות סליל דו-צידי של ה-H5 dTMS) Brainsway, IL) כדי לעורר את הקורטקס הפריפרונטלי בעוצמה של 120% מהסף המוטורי בתדירות גבוהה.

לצורך הערכה, נעשה שימוש בשאלון Conners הערכת מבוגרים עם ADHD  ובדיקת ביצועים מתמשכת ממוחשבת (מטלה קוגנטיבית לבחינת קשב) , ומבחן לבדיקת משתנים של קשב (Test of Variables of Attention). לא נמצאו הבדלים בתוצאות הקליניות בין קבוצת ה -dTMS וקבוצת ה-sham.

הראיות המוצגות אינן תומכות בתועלת של גירויים פרה-פרונטאליים דו-צדדיים לטיפול ב-ADHD מבוגרים. בשל גודל המדגם הקטן יש לנקוט משנה זהירות בפרשנות ממצאים ראשוניים אלה.

 מקור:

Paz, Yaniv, Keren Friedwald, Yeheal Levkovitz, Abraham Zangen, Uri Alyagon, Uri Nitzan, Aviv Segev, Hagai Maoz, May Koubi, and Yuval Bloch. "Randomised sham-controlled study of high-frequency bilateral deep transcranial magnetic stimulation (dTMS) to treat adult attention hyperactive disorder (ADHD): negative results." The World Journal of Biological Psychiatry (2017): 1-6.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30369890

נושאים קשורים:  מחקרים,  ADHD,  גירוי מגנטי תת גולגולתי;,  TMS,  rTMS,  הפרעות קשב וריכוז
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו