תיאור מקרה 17.01.2019

תיאור מקרה: עכברת עם סיבוך של גיליאן ברה, פפיליטיס ו-TTP

מקרה של לפטוספירוזיס מסובך שבו התפתחה תסמונת גיליאן ברה (GBS) עם פפיליטיס (paplitis) ו-TTP

עכברת (Leptospirosis) היא מחלה זואונוסיס נפוץ מאוד בארצות טרופיות. המהלך הקליני של עכברת משתנה ממחלה קלה עד קשה. בתיאור מקרה מבית חולים מרכזי בסרי לנקה הרופאים המטפלים מתארים מקרה של לפטוספירוזיס מסובך בו התפתחה תסמונת גיליאן ברה (GBS) עם פפיליטיס (paplitis) ו-TTP.

בן 21 התייצג עם חום, כאבי שרירים, אוליגוריה וקוצר נשימה. המקרה נוהל כמקרה של עכברת עם סיבוף של שטפי דם ריאתיים ואי ספיקת כליות חריפה.

נוכחות עכברת אושרה על ידי בדיקת אגלוטינתיה מיקרוסקופית (MAT) עם עלייה פי ארבעה בטיטר נוגדנים. טיטר הנוגדן הגבוה ביותר היה אנטיגן Leptospira נגד serogroup Semaranga (זן Patoc) (1: 1280) ואחריו אוסטרליס serogroup (אוסטרליס זן) (1: 640) ו-serogroup autumnalis (זן Bankgkinang) (1: 320).

שבועיים לאחר מכן החולה פיתח עיוורון, חולשת גפיים תחתונים עולים עם ארפלקסיה הכוללת polyradiculopathy acute inflammatory demyelinating - AIDP. וריאנט של GBS אושר על ידי מבחני הולכה עצבית.

TTP הוסיף לסבך את התמונה כמה ימים מאוחר יותר. החולה עבר plasmapheresis ולאחר 14 מחזורים נראה שיפור קליני.

לאחר מכן אושפז להתאוששות עם התאוששות נוירולוגית חלקית, אובדן ראייה קבוע אך התאושש לחלוטין מ-TTP. כמו כן הוא סבל גם מירידה קבועה בתפקוד כלייתי.

מסקנה: חשוב לחשוד בעכברת ולטפל באופן אמפירי בהקשר קליני מתאים. יש להעלות חשד לעכברת גם בהגדרות הקליניות הטיפוסיות וגם במקרים כמו המקרה המתואר שבו מופיעה מחלת חום חריפה ואחריה GBS ו-TTP.

מקור:

Gamage, Kavinga Kalhari Kobawaka, and Harshini Fernando. "Leptospirosis complicated with Guillain Barre syndrome, papillitis and thrombotic thrombocytopenic Purpura; a case report." BMC Infectious Diseases 18, no. 1 (2018): 691..

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  עכברת,  גיליאן ברה,  TTP,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו