לימפומת הודג'קין 21.01.2019

טיפול משולב ב-Brentuximab vedotin בנוסף ל-bendamustine בלימפומת הודג'קין

Brentuximab vedotin בנוסף ל-bendamustine כטיפול הצלה יעיל עבור לימפומת הודג'קין חוזרת או לא מגיבה לטיפול

לימפומה ע"ש הודג'קין (מקור: ויקיפדיה)
לימפומה ע"ש הודג'קין (מקור: ויקיפדיה)

השתלת תאי גזע אוטולוגיים היא הטיפול המקובל עבור חולי לימפומת הודג'קין חוזרת או עמידה לטיפול כימותרפי מקובל והשגת הפוגה מוחלטת לפני ההשתלה חוזה מהלך מחלה עדיף לאחריה.

מחקר שלב 2/1 זה העריך את השילוב של brentuximab vedotin - BV בנוסף ל-bendamustine כטיפול הצלה ראשון בלימפומת הודג'קין חוזרת או עמידה לטיפול.

במחקר זה השתתפו 55 חולים (מהם 28 עמידים לטיפול ו-27 בעלי מחלה חוזרת). החולים טופלו ב-BVי(1.8 מ"ג/מ2) ביום 1 וב-bendamustineי(90 מ"ג/ מ2) ביום 2 מתוך מחזור של 21 ימים לאורך 6 מחזורי טיפול כאשר החולים יכלו לעבור השתלה בכל מועד לאחר המחזור השני.

לאחר ההשתלה או סיום הטיפול המשולב לפני ההשתלה, המטופלים היו זכאים לקבל גם טיפול ב-BV בלבד במשך 16 מחזורי טיפול בסך הכל.

החוקרים מצאו שלאחר חציון של 2 מחזורי טיפול משולב (טווח, 6-1), שיעור התגובה האובייקטיבית מתוך 53 המטופלים המתאימים להערכה עמד על 92.5% כאשר 39 חולים (73.6%) השיגו הפוגה מוחלטת. כמו כן, 40 חולים עברו השתלה.

31 חולים (25 מתוכם עברו השתלה) קיבלו טיפול ב-BV (חציון, 10; טווח, 1-14). לאחר חציון מעקב של 20.9 חודשים, שיעור ההישרדות ללא התקדמות לאורך שנתיים עמד על 69.8% ועל 62.6% עבור חולים שעברו השתלה ועבור כל החולים, בהתאמה. בנוגע לתופעות הלוואי של הטיפול, החוקרים מצאו ש-31 חולים (56.4%) חוו תגובות הקשורות לעירוי, במיוחד במהלך מחזור הטיפול השני. עם זאת, תיקון פרוטוקול שדרש טיפול מוקדם הוריד את חומרת התגובות.

על פי ממצאים אלה הסיקו החוקרים שטיפול ב-BV וב-bendamustine כטיפול הצלה ראשון בחולי לימפומת הודג'קין חוזרת או עמידה לטיפול הוא פעיל ביותר. כמו כן, הסיקו החוקרים שניתן לנהל ביעילות את פרופיל הרעילות שלו.

מקור: 

LaCasce, A.S. et al. (2018). Blood. 132 (1)

נושאים קשורים:  מחקרים,  הודג'ין,  Hodgkin,  לימפומה,  lymphoma,  המטו-אונקולוגיה,  השתלת מח עצם,  bone merrow
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו