סרטן מעי גס 21.01.2019

מיני לפרוטומיות בסרטן קולורקטלי יעילות יותר מבחינת עלות ו-QALY

עלות תועלת של mini laparotomy בחולים עם סרטן המעי הגס

טכניקות כירורגיות חדשות צפויות לרוב לספק תוצאות טובות יותר ללא עודף עלות משמעותי. בהקשר זה עולה השאלה האם ניתוח מיני laparotomy י(MLS) בטיפול בסרטן המעי הגס (CRC) הוא יותר חסכוני מאשר ניתוח פתוח קונבנציונאלי.

קבוצת חוקרים מטייוואן פרסמה מחקר בו היא יישמה גישות כלכליות של עלות-תועלת כדי לחקור את יעילות אימוץ MLS בהשוואה לניתוח פתוח, עד שנה לאחר הניתוח, אצל חולי CRC.

החוקרים כללו סך של 224 חולים שעברו MLS אלקטיבי ו-339 שעברו ניתוח קונבנציונלי, כאשר לאחר התאמת ציון הנטייה, 212 זוגות נכללו לניתוח. החוקרים מדדו עלות עפ"י אינדקס בית החולים כולל אשפוזים וביקורי מרפאות חוץ שנה לאחר הניתוח. מדדי היעילות כללו שנות חיים (LYs) שנצברו ואיכות חיים מתוקננת (QALYs).

נמצא שלחולי MLS היו שיעורים נמוכים יותר של עירויי דם, פחות סיבוך, ואשפוזים קצרים יותר לאחר הניתוח וחיסכון נוסף בעלויות רפואיות. ההוצאות הרפואיות הכוללות של מטופלים ב-MLS היו 24,942 דולר לכל QALY נוספת, ערך נמוך בצורה מובהקת לעומת קבוצת ההשוואה (p = 0.045).

הממצאים מדגימים כי תהליך כירורגי פחות פולשני באמצעות MLS לא רק חסך עלויות רפואיות, אלא גם הגדיל QALYs עבור טיפול כירורגי בחולים CRC.

מקור:

Cost-effectiveness of mini-laparotomy in patients with colorectal cancers: A propensity scoring matching approach
Chiu HC, Hsieh HM, Wan CL, Tsai HL, Wang JY (2019) Cost-effectiveness of mini-laparotomy in patients with colorectal cancers: A propensity scoring matching approach. PLOS ONE 14(1): e0209970. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0209970

נושאים קשורים:  סרטן מעי גס,  סרטן קולורקטלי,  לפרוטומיה,  מיני לפרוטומיה,  עלות-תועלת,  QALY,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו