דלקת כבד נגיפית C 22.01.2019

תיקוף אינדקס להערכת פיברוזיס כבדי בחולי דלקת כבד נגיפית C

תיקוף של Hepa-index, המשמש כפאנל סמנים ביולוגיים שאינו פולשני, להערכת פיברוזיס כבדי בחולים מצרים עם דלקת כבד נגיפית C כרונית

הפטיטיס C (צילום: אילוסטרציה)

מטרת מחקר זה הייה לתקף את היכולת של Hepa-index לנבא שלבים שונים של פיברוזיס כבדי בחולים מצרים עם צהבת נגיפית C כרונית (chronic hepatitis C - CHC).

במחקר השתתפו באופן פרוספקטיבי 100 חולי CHC שטרם קיבלו טיפול (נאיביים לטיפול) בין יוני 2014 לינואר 2015. הבדיקות הבאות נלקחו מחולים: ספירת טסיות, אלפא-2-מאקרגולובולין, רמות בילירובין כולל, רמות GGT י(gamma glutamyl transpeptidase), כולסטרול כולל, ביופסיית כבד ושלב היסטופתולוגי של פיברוזיס כבדי על פי ניקוד METAVIR.יHepa-index חושב באמצעות נוסחה ייעודית.

החוקרים מצאו כי Hepa-index קשור באופן חיובי עם השלב של הפיברוזיס הכבדי. ערכי הסף של Hepa-index היו:

0.2 עבור ניבוי פיברוזיס כבדי משמעותי (≥ F2 METAVIR);

0.3 עבור פיברוזיס כבדי קשה (≥F3 METAVIR)

ו-0.4 עבור שחמת (≥F4 METAVIR).

Hepa-index הצליח לזהות פיברוזיס משמעותי עם רגישות של  69.4%, סגוליות של 76.3% ואזור מתחת לעקומת המפעיל של 0.803. Hepa-index הצליח לזהות פיברוזיס קשה עם רגישות של 79.2%, סגוליות של 64.5% ואזור מתחת לעקומת המפעיל של 0.783. Hepa-index הצליח לזהות שחמת עם רגישות של 81.8%, סגוליות של 68.5% ואזור מתחת לעקומת המפעיל של 0.744.

מסקנת החוקרים היא כי Hepa-index מהווה פאנל סמנים ביולוגיים אשר יכול לשמש להערכה לא פולשנית של פיברוזיס כבדי בחולי דלקת כבד נגיפית C כרונית.

מקור: 

Alboraie, M. et al. (2017) Saudi Medical Journal.  38(11).

נושאים קשורים:  מחקרים,  HCV,  פיברוזיס,  סמנים ביולוגיים,  ניבוי,  שחמת,  Hepa-index
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו