תיאור מקרה 24.01.2019

תיאור מקרה: אנמיה אקוטית על רקע אנמיה כרונית

אירוע של אנמיה אקוטית על רקע אנמיה כרונית עם המוגלובין של 18 גרם והמטוקריט של 7.2

אנמיה יכולה להופיע עם תסמינים של עייפות, קוצר נשימה, חולשה, טכיקרדיה, וחיוורון. כאשר איננה מטופלת, אנמיה יכולה להתקדם לסיבוכים מסכני חיים כגון הפרעות קצב, היפרטרופיה של שריר הלב ואוטם שריר הלב.

במקרה שהופיע החודש בכתב העת BMJ case reports, מתוארת אישה בת 43, שהיתה אמבולטורית ללא דיספניאה, הציגה חולשה, עייפות, בצקת בגפיים תחתונות דו-צדדית וכאב חד צדדי של חזה בצד ימין במשך מספר חודשים.

בבדיקות מעבדה בחולה זו נמצא המוגלובין של 18 גרם ( (1.8 גרם / dL) והמטוקריט של 7.2%. היא אושפזה בבית החולים וטופלה בשבע מנות דם.

בדיקת CT הראתה פיברויד הרחם בגודל 9.6 ס"מ בנוסף למסה של 5.9 × 5.4 ס"מ ליד הכליה הימנית, שאובחנה מאוחר יותר כגידול קרצינואידי גרורתי.

הצוות ההמטואונקולוגי מאלבמה בארה"ב שדיווח על המקרה מדגיש כי מקרה זה ראוי לתשומת לב בשל החשיבות של החיפוש אחר מספר סיבות לאובדן דם והבנה מקיפה יותר של ההשפעות של רמות המוגלובין נמוכה.

מקור:

Haferkamp SF, Cherukuri SV, Valasareddi SL, et alAcute on chronic anaemia with a haemoglobin of 18 g/L (1.8 g/dL) and haematocrit of 7.2%BMJ Case Reports CP 2018;11:e226000.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אנמיה,  אובדן דם,  אונקולוגיה,  גרורות,  קרצינואיד,  פאראניאופלסטי,  תיאור מקרה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו

המוגלובין 7.2 והמטוקריט 18. יש טעות בכותרת.

02.02.2019, 05:22

גם בתיקון הטעות יש טעות, כי לפי המאמר ההמוגלובין היה 1,8 וההמטוקריט היה 7,2 .אני מתענין ברםואה ללא מתן דם. במקרה זה נתנו מייד 7 יחידות דם. למטופלת היה חשד לממאירות, וידוע מהספרות שמתן דם עלול לקדם את הממאירות כי הגוף נלחם בנוסף לממאירות גם נגד הדם מתורם זר. לכן לדעתי היה מקום לתת למטופלץ ברזל דרך הוריד עם אריתרופויאטין ונמטינים כגון ויטמין בי 12 וחומצה פולית. בצורה כזאת טופלו גם מקרים של המוגלובין 1,6 ללא מתן דם.