בולוס פמפיגואיד 28.01.2019

הקשר בין תרופות לטיפול בסוכרת שאינן DPPI4is לבולוס פמפיגואיד

תרופות לטיפול בסוכרת שאינן מעכבי dipeptidyl peptidase אינן קשורות להתפתחות בולוס פמפיגואיד

בולוס פמפיגואיד. אילוסטרציה

מעכבי Dipeptidyl peptidase 4י(Dipeptidyl peptidase 4 inhibitors, יDPPI4is) נמצאים בשימוש לטיפול בסוכרת וכן קשורים לפי דיווחים שונים לעליה בסיכון לבולוס פמפיגואיד - bullous pemphigoid - BP - לא קיימים דיווחים קודמים אשר ניתחו סטטיסטית את הסיכון ל-BP במטופלים המשתמשים בתרופות אחרות לטיפול בסוכרת.

מטרת מחקר זה הינה לבחון את הקשר בין תרופות לטיפול בסוכרת שאינן DPPI4is להתפתחות BP.

לצורך כך, החוקרים חקרו את ההימצאות של סוכרת בקרב מטופלים עם BP ואת הקשר בין השימוש בתרופות לטיפול בסוכרת (לא כולל DPPI4is, מטפורמין ואינסולין) ו-BP על ידי ניתוח סטטיסטי של רישום הנתונים הפיני הלאומי עבור 3,397 מטופלים עם BP ו-12,941 מטופלים עם קרצינומה מסוג basal cell כביקורת.

תוצאות מחקר זה מראות כי 19.6% מהמטופלים עם BP הם עם סוכרת סוג 2. השימוש בתרופות הנחקרות לא נמצא כקשור לעלייה בסיכון ל-BP.

מחקר זה מוגבל בכך שהינו מחקר המבוסס על רישום, לא היה אפשרי לוודא את דיוק האבחנות. הסיכון ל-BP במשתמשי glucagon-like peptide 1 receptor agonists לא יכול היה להיות מנותח סטטיסטית.

לסיכום, מחקר זה מראה כי התרופות שנחקרו אינן קשורות לעלייה בסיכון ל-BP ברישום מטופלים פיני, מה שמצביע על כך שהשימוש בהן הוא בטוח באוכלוסיה זו. הכללה של תוצאות אלו לאוכלוסיות אחרות דורש מחקר נוסף.

מקור: 

Varpuluoma. O et al. (2018) Journal of the American Academy of Dermatology. 79(6)

נושאים קשורים:  מחקרים,  מחלות אוטואימוניות,  מחלות שלפוחיתיות,  תגובה לתרופות,  אפידמיולוגיות,  חיסוניות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו