בריאות הפה 03.02.2019

בריאות הפה בחולי פסוריאזיס

במחקר נמצא כי לחולי פסוריאזיס היו ערכים גבוהים בצורה מובהקת של פרמטרים הקשורים לדלקת חניכיים

ידוע כי ישנו קשר בין פסוריאזיס לדלקת חניכיים כרונית (periodontitis), אך קיים מידע מועט לגבי בריאות הפה בחולי פסוריאזיס. לכן החליטו החוקרים לערוך מחקר פרוספקטיבי בנושא אשר משווה בין חולי פסוריאזיס לעומת אוכלוסיית ביקורת. המחקר כלל 100 חולי פסוריאזיס וקבוצת ביקורת אשר כללה 101 מטופלים שאינם סובלים מפסוריאזיס.

מצב בריאות הפה נקבע על פי אמצעים שעברו סטנדרטיזציה כולל Bleeding on Probing (BOP), Community Periodontal Index (CPI) and dental parameters according to the DMFT-index (cumulative index; teeth registered as decayedי("D") missing ("M") and filled ("F"). על פי  התוצאות לחולי הפסוריאזיס היו ערכי CPI ו- BOP גבוהים משמעותית מאשר בקבוצת הביקורת. בניתוח רגרסיה נמצאה קורלציה מובהקת בין קבוצת חולי הפסוריאזיס ל-BOP ו-CPI גבוהים. לא נמצאה קורלציה עם חסר שיניים.

לחולי פסוריאזיס היו ערכים גבוהים בצורה מובהקת של פרמטרים הקשורים לדלקת חניכיים. לאור הממצאים הנ"ל ניתן להסיק שהטיפול במחלת הפסוריאזיס צריך לכלול מעקב רופא שיניים מסודר וטיפול במידת הצורך.

מקור: 

Oral health in patients with psoriasis - a prospective study. Sirka Woeste, Christian Graetz, Sascha Gerdes, Ulrich Mrowietz. Journal of Investigative Dermatology 2019 January 2

נושאים קשורים:  בריאות הפה,  דלקת חניכיים,  פסוריאזיס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו