תיאור מקרה 14.02.2019

תיאור מקרה: פוליארתריטיס נודוזה שהתייצג כאפנדציטיס ופיילונפריטיס

נער בן 17 התייצג עם כאב בטן תחתון מתמשך במחלקת החירום בבית חולים באוסטרליה, עשרה ימים לאחר ניתוח לפרוסקופי להסרת התוספתן

תוספתן, אפנדיציט (איור אילוסטרציה)
תוספתן, אפנדיציט (איור אילוסטרציה)

נער בן 17 התייצג עם כאב בטן תחתון מתמשך במחלקת החירום בבית חולים ב-Queensland אוסטרליה, עשרה ימים לאחר ניתוח לפרוסקופי להסרת התוספתן.

הכאב התלווה עם חום משמעותי, צמרמורת, הזעה ועצירות. לא היו סימפטומים אחרים הקשורים בכאב הבטן.

בבדיקה שנערכה הרופאים מצאו רגישות באיזור סופרפובי וברביע ימני תחתון ולחץ דם גבוה (140/90 מ"מ כספית).

המטופל פיתח מאוחר יותר כאבי גב דו צידיים חמורים. בהמשך, בדיקות המעבדה חשפו CRP מוגבר ליקוציטוריה והמטוריה מיקרוסקופית. תרביות דם ושתן היו שליליות.

בהדמיה של CT angiogram נמצאו bilateral wedge-shaped peripheral renal hypodensities שרמזו על קיומם של כמה אוטמים פריפריים כלייתים עם מיקרואנוריזמות תוך כלייתיות.

המטופל קיבל טיפול בסטרואידים ובציקלופוספאמיד, דבר שהוביל לשיפור קליני משמעותי.

סקירה של דגימה היסטולוגית של התוספתן הכילה מאפיינים שהתאימו לווסקוליטיס של כלי הדם הקטנים-בינוניים (Small-medium vessel vasculitis).

מקור:

Corbitt M, Kurtkoti J, Rashid M, et alPolyarteritis nodosa presenting atypically as appendicitis and pyelonephritis in a single patient BMJ Case Reports CP 2019;12:e228072.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  פוליארתרטיס נודוזה,  דלקת בתוספתן,  פיילונפריטיס,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו