תיאור מקרה 19.02.2019

תיאור מקרה נדיר: אוטם לבבי ושבץ בשל גידול שפיר בלב

מקרה של מיוקסומה שאובחנה בצורה לא נכונה כתרומבוס, שגרם בהמשך לאוטם חריף של שריר הלב (AMI) ולאחר מכן לשבץ

מיוקסומה (myxoma) בעלייה השמאלית היא גידול לב ראשוני נפוץ, אולם בשל איכות תמונה ירודה או התייצגות מיוקסומה לא טיפוסיות, גידול זה לעתים קרובות מתפספס באבחון על ידי אקו-קרדיוגרף.

קבוצת רופאים מבייג'ינג מדווחת על מקרה של מיוקסומה שאובחנה בצורה לא נכונה כתרומבוס, שגרם בהמשך לאוטם חריף של שריר הלב (AMI) ולאחר מכן לשבץ. מקרה זה הוא נדיר ביותר. במקרים מסוג זה אקוקרדיוגרפיה עם חומר ניגוד יכולה למלא תפקיד חשוב באבחון הדפניטיבי.

אישה בת 44 אובחנה כסובלת מ-AMI בשל כאבים בחזה ובבדיקה לא נמצאה היצרות משמעותית בעורקים הכליליים. חודש לאחר מכן, המטופלת התגלתה לפתע מחוסרת הכרה. הדמיה בתהודה מגנטית (MRI) הראתה מספר גדול של אוטמים מוחיים חמורים בחצי קליפת המוח השמאלי.

בהמשך הבירור נמצאה מסה בעלייה שמאל שבאבחנה הסבירה את האירועים הצרברוווסקולריים המקדימים. המטופלת עברה ניתוח לב להסרת הגידול, המסה הוסרה בניתוח וממצאים היסטופתולוגיים הראו מיוקסומה.

לאחר מספר שבועות של שיקום, החולה היתה מסוגלת לחדש את הפעילות היומיומית ללא אי נוחות בחזה או קוצר נשימה. שנה לאחר מכן, באקו-קרדיוגרפיה לא נראתה הישנות של מיוקסומה בעלייה שמאל. המטופלת היתה במצב טוב.

למרות שמיוקסומה היא בעיקר שפירה, אצל המטופלת הזו התרחש AMI ושבץ בגלל אבחון שגוי. יש לבצע הערכות מקיפות עם שיטות הדמיה מרובות עבור מה שנראה כמסה לבבית. במידת הצורך, יש להשתמש בבדיקת אקו-קרדיוגרפיה עם חומר ניגוד, כדי לא לעכב את עיתוי הניתוח ולהסתכן במות החולה

מקור:

Wang, Qiushuang, Feifei Yang, Fei Zhu, and Cunshan Yao. "A case report of left atrial myxoma-induced acute myocardial infarction and successive stroke." Medicine 97, no. 51 (2018).

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  גרורות,  כאבים בחזה,  גידולים בלב,  שבץ,  גידולים בבית החזה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו