NSCLC 26.02.2019

אפטיניב וארלוטיניב בטיפול בסרטן ריאות קשקשי

afatinib ו-erlotinib עדיין אפשרויות טיפול רלוונטיות לאורך קווי טיפול מתחלפים בסרטן ריאה SCC

סרטן ריאות (אילוסטרציה)

קרצינומה של תאי הקשקש (SCC) של הריאה מייצגת כ-20% ממקרי סרטן הריאה NSCLC. למרות שהפעלת מוטציות של EGFR נדירות בתת סוג זה, ביטוי יתר של מוטציותו מסוג זה מתרחש ביותר ממחצית המקרים. בסקירה שפורסמה החודש ב-Expert opinion in pharmacotherapy, קבוצת חוקרים איטלקים מאוניברסיטת Genoa סקרו את סוגי התרופות הסלקטיביות ל-EGFR בחולים עם SCC. הסקירה מסכמת את התפקידים הפוטנציאליים של erlotinib ו-afatinib ב-SCC של הריאה.

המחברים חקרו את הרציונל של מיקוד EGFR ב-SCC ואת התכונות הפרמקולוגיות של erlotinib ו-afatinib. לאחר מכן, הם תיארו את הנתונים הקליניים הרלוונטיים ביותר הקשורים לכל תרופה ביחס לפרופיל הבטיחות שלה ופעילותם האנטי-ניאו-פלסטית. התמקדות מיוחדת ניתנת לניסוי LUX-LONG 8, אשר השווה erlotinib ו-afatinib כטיפול קו שני באוכלוסייה של חולים עם SCC מתקדם של הריאה.

חרף קיומן של אסטרטגיות טיפוליות חדשות - ובמיוחד תרופות עם מטרות אימונולוגיות - afatinib ו-erlotinib עדיין מייצגות אפשרויות טיפול פוטנציאליות לאורך קווי הטיפול בסרטן ריאה SCC. זאת בין היתר בשל פרופיל רעילות הניתן לניהול בצורה טובה יותר בהשוואה לכימותרפיה וטיפולים נוספים.

מקור:

Tagliamento, Marco, Carlo Genova, Erika Rijavec, Giovanni Rossi, Federica Biello, Maria Giovanna Dal Bello, Angela Alama, Simona Coco, Simona Boccardo, and Francesco Grossi. "Afatinib and Erlotinib in the treatment of squamous-cell lung cancer." Expert Opinion on Pharmacotherapy (2018): 1-8.

נושאים קשורים:  NSCLC,  afatinib,  erlotinib,  EGFR,  TKIs,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו